veilig is een relatief begrip. als je alleen wat websurft voor informatie ter plaatste is daar niets onveiligs aan. ga je een web email openen (hotmail e.d.) dan moet je al oppassen met je accountnaam/wachtwoord, op niet beveiligd wifi kan iedereen mee kijken wat je verstuurd.
je kunt dat omzeilen door gebruik te maken van je virtuele keyboard, dan kan een 'keylogger' niet zien wat je invoert op je computer.

en sowieso nooit geen accountnamen/wachtwoorden op je computer bewaren!!

Toegevoegd na 2 minuten:
virtueel keyboard is te vinden via:
Start / Alle programma’s / Bureau-accessoires / Toegankelijkheid / Schermtoetsenbord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe volwassen en zeg waarom die - is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het schermtoetsenbord dan niet hackbaar?

Andere antwoorden (5)

Het is altijd onveilig als je inlogt in een onbeveiligde WiFi Netwerk. Waar je ook bent. De kans dat er iets gebeurt is niet hoog maar het kan wel gebeuren dat er een hacker privacygevoelige informatie `steelt`.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet onveilig als je gebruik maakt van een onbeveiligd Wifi-netwerk, zolang je wachtwoorden en gebruikersnamen die je op websites (of in apps op de tel.) maar via een beveiligde site verstuurd. Dit herken je aan het sleuteltje naast de url. Bij de grote en bekende sites als Hyves en Facebook, banken en mail word je daar automatisch al heen gestuurd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Achter "websites" hoort nog het woord "invult".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs HTTPS is niet veilig.
Als je gevoelige informatie verzendt, bv bankieren, kijk dan steeds of je adresregel met https:// begint.
Als je verder uitkijkt waar je gebruik maakt van internet kan er weinig fout gaan.
In een Spaans hotel zie ik weinig gebeuren, maar zomaar een netwerk ergens, zou ik voorzichtig mee zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan rustig gebruik maken van gratis wifi en onbeveiligd zolang je maar niet internetbankiert of belangrijke gegevens invult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle mensen die denken dat je veilig bent als je via beveiligde sites werkt zien over het hoofd dat men ook je toetsenbord kan uitpijlen en zo kan registreren wat je intoetst en dus ook je codes.
Ik zou dan ook alle financiële transacties beperken tot het allernoodzakelijkste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat sluit je dus kort met een virtueel toestenbord ;-)