Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik geregeld bericht van Microsoft-account: Help ons je account te beschermen... enz ?

Ik krijg om de haverklap het volgende bericht van Microsoft-account:

"Help ons je account te beschermen
Omdat je toegang wilt tot gevoelige gegevens, moet je een beveiligingscode gebruiken om het account te verifiëren. Hoe wil je deze code ontvangen?........."

Als ik dan doe wat er gevraagd wordt, een code laten sturen naar een ander emailadres (die ik wel heb) krijg ik geen code toegezonden. Nu deed ik het zonet via m'n mobieltje, voer de code in die ik kreeg per sms, maar dat werkt niet omdat ze 7 cijfers willen en ik kreeg een code van 4 cijfers pffffffffffffffffff Ik word hier echt schijtziek van!

Is dit wel normaal? Of is het een virus of wat is het toch?

Toegevoegd na 11 uur:
Nog even extra informatie:
Ik krijg dit dus telkens te lezen als ik inlog, en kan niet eerder in mijn inbox komen dan dat ik die ROT-code heb ingetoetst! Kan er nog steeds niet bijkomen, terwijl ik dus alles gedaan heb wat ze vroegen... zoals ik al schreef hierboven........

Zijn er dan meer die dit hebben?

Toegevoegd na 11 uur:
Nog even extra informatie:
Ik krijg dit dus telkens te lezen als ik inlog, en kan niet eerder in mijn inbox komen dan dat ik die ROT-code heb ingetoetst! Kan er nog steeds niet bijkomen, terwijl ik dus alles gedaan heb wat ze vroegen... zoals ik al schreef hierboven........

Zijn er dan meer die dit hebben?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De boodschap is wel redelijk betrouwbaar althans hij klinkt mij niet vreemd in de oren
maar ik vermoed dat je al die berichtjes in je spam folder krijgt?

let wel deze mailtjes met link die je daar krijgt zijn maar een bepaalde tijd geldig dus
dus probeer ze niet te gebruiken als ze al te oud zijn verwijder ze maar allemaal
en loop het proces nog eens door
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
Ze willen gewoon meer van je weten. Of je emailadres klopt, en liefst willen ze ook je telefoonnummer weten enzo.
Wat ze er allemaal mee moeten, geen idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding