kan de eigenaar van upc wifispots zien wat je doet op wifi?

Ik gebruik de inlogcodes voor upc wifispots van een familielid maar kan deze persoon erachter komen van welke sites ik bezoek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ookal gebruik ik haar inlogcodes kan zij niet zien wat ik doe voor bijvoorbeeld als ze op upc.nl inlogt ofzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De enige manier waarop zij dat kan zien is als zij de nodige kennis in huis heeft om je draadloze netwerkverkeer te onderscheppen en op dat moment ook in de buurt is om dat te doen. Maar ja, dat kan iedereen die op dat moment in de buurt is. Dat zo ongeveer en nog veel ergere dingen die deze inventieve criminelen kunnen verzinnen (zoals zelf een identieke hotspot inrichten en het dataverkeer doorsluizen, waardoor ze niet alleen het dataverkeer kunnen onderscheppen (wat via openbare wifi dus sowieso kan) maar ook kunnen aanpassen. Kortom: reden genoeg wat mij betreft om nooit zoiets als wifihotspots te gebruiken.

Antwoorden (2)

Je stelt twee verschillende vragen: "Kan de eigenaar van UPC WifiSpots zien wat je doet op WiFi?" betekent namelijk of de mensen van UPC kunnen zien, want hun zijn er eigenaar van. Antwoord: Ja, hun kunnen dat. En je vroeg ook of dat familielid het kan zien. Het antwoord daar op is: Nee, dat is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk mits ze daar een server voor gebruiken en via de server logs opslaan. De kans dat dit gebeurd is aanzienlijk klein gezien er redelijk wat techniek achter zit.
Maar ook dan is het nog niet altijd zichtbaar wie de site heeft bezocht.

Dus over het algemeen zou ik me er niet al teveel zorgen over maken.