Als ik een zonnebril opzet als ik voor de computer zit, bescherm ik dan mijn ogen tegen het felle licht van het beeldscherm?

Zou dit mijn ogen kunnen beschermen tegen het felle licht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is alleen nuttig als je scherm uv stralen afgeeft. Gelukkig is dat niet het geval.
Het enige wat schermen zenden is licht.

Antwoorden (6)

Je kan gewoon scherm instellen dat die minder fel is, lijkt mij een stuk eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de minst felle instelling is nog te fel. Of kan de laagste stand niet slecht zijn voor je ogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want die dingen zijn gekeurd voor ze hier op de markt mogen.
Er komt niets uit het scherm dat je ogen kan beschadigen, dus bescherming is niet nodig.
AWM
14 jaar geleden
Nee, een gewone zonnebril beschermt niet. Maar er zijn wel filters in de handel, die je voor je scherm plaatst.
Of die nog nodig zijn bij LCD-schermen weet ik echter niet, maar "vroeger" bij de beeldbuismonitoren hielden ze wel straling tegen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een stralingwerende bril. Deze heeft lichtblauwe glazen en beschermt je tegen straling van je beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen welke straling?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet een privacy filter die meekijken voorkomt? Doordat je in het verleden veel laptopschermen die alleen goed bekeken konden worden als je er recht voor zat, was het niet nodig om hiervoor een filter voor te plaatsen. Met de nieuwe schermen vanaf 2004 (soms zelfs eerder), is het wel weer handig om zo'n privacyfilter te plaatsen zodat alleen degene de inhoud kan lezen die er recht voor zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.morgenisnu.nl/article.php?var_content=1154
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, in hetzelfde straatje:
http://www.anti-straling.nl/producten/antistralingssticker ik geloof hier niet in.
jc54
14 jaar geleden
Het is gebleken, dat mensen (met name een collega van mij) die de hele dag naar dat scherm zaten te turen, met filter minder last van hoofdpijn hadden.
Je kan ook even naar de opticien gaan, misschien krijg je last van je ogen doordat je ogen niet helemaal meer goed zijn en je misschien een bril nodig hebt. Een oogmeting is gratis.
Als ik pijn in mijn hoofd krijg dan zet ik mijn beeld ook minder fel namelijk en van slechte ogen krijg je op den duur juist weer hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet dat dan denk je?

De meeste mensen zijn zo gewend aan te hard contrast en overgesatureerde kleuren dat men dat als normaal is gaan zien.
Als je er last van hebt, zou je je scherm anders kunnen instellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht is niet erg fel vergeleken met een zonnig terras en je kunt met de knop brightness het licht dempen. Het beschermen van je ogen is niet nodig. De zonnebril staat wel cool!