Heb ik virussen op mijn USB-stick gekregen?

Vrijdag 3 december ben ik naar een voor mij onbekende printshop geweest.
Ik had het document niet in de juiste vorm gezet en ik zou daarvoor terugkomen.
Thuisgekomen bleken er drie documenten aan mijn USB-stick te zijn toegevoegd, een Word-document (reeds verwijderd), autorun.inf (reeds verwijderd), en grijehom.
Dit laatste document kreeg ik niet verwijderd omdat er een beveiliging op zit.
Op maandag 6 december heb ik een printopdracht geplaatst en gevraagd om het beveiligde document te verwijderen.
In de bijlagen is te zien dat het document niet verwijderd is en dat er maandag wederom een document is toegevoegd.
De tijdstippen komen overeen met de tijdstippen dat ik in de winkel was.
Heb ik virussen op mijn USB-stick gekregen en hoe kan ik die verwijderen?

Toegevoegd na 17 uur:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een virus gekregen van de printshop.
Hun reactie was: "Dat u waarschijnlijk dit virus van ons heeft gekregen is vervelend maar helaas kunnen wij daar niets aan doen. Het risico om dit virus via een usb stick te krijgen is altijd aanwezig, wij hebben het ook weer op deze manier gekregen."
Wat vinden jullie daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

1. Download Malwarebytes Anti-Malware
2. Installeer
3. Stop je USB stick in je (besmette) PC
4. Laat hem ALLES in één keer scan scannen (C schijf, USB stick etc)
5. Hoop dat het weg is..

Malwarebytes Anti-Malware te downloaden via link

Toegevoegd na 2 minuten:
tenminste als het een virus is wat ik denk van wel.
volgens mij een backdoor virus of een trojan.

heb je ook problemen op je computer hierdoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Formateer gewoon je usb-stick nadat je je belangrijke gegevens eraf hebt gehaald... dan wordt alles (inclusief mogelijke virussen gewist)

Ga hiervoor naar Deze Computer>rechtermuisknop op je usb-stick en dan kies je formatteren. Voor alle zekerheid klik je snelformateren in jouw geval uit omdat ie dan de volledige usb-stick opnieuw indeelt in Fat32 formaat.

Opgelet sommige usb-stick hebben soms nog een extra-programma'tje op de usb-stick zelf maar dat is niet altijd het geval.

Die beveiligde documenten zullen dan ook wel verwijderd zijn.

Als je minder drastisch te werk wil gaan.

Als je wat zoekt in google zal een gratis programma tegenkomen die unlocker heet.

Wat je anders ook aan gebruiker in unlocker: unlocker maakt bestanden vrij van enige beveiliging of als het bestand in gebruik is. (Dit niet toepassen op systeembestanden op je pc!!!)

Ik raad je dan toch nog aan om dan zeker wel een anti-virus scanner nog eens zijn werk te doen.

Misschien ook eens verborgen item's weer laten geven...

Toegevoegd na 21 uur:
zolang je computer niet is aangetast zou ik het hierbij laten en als je het niet meer vertrouwd ga je toch gewoon niet meer naar daar om je foto's af te drukken :-)
Bronnen: