Als je de wifiknop van de nieuwste Bbox 3 van Belgacom indrukt is er dan geen straling meer?

Ik heb onlangs de nieuwste modem van Belgacom gekocht, de Bbox 3, en die heeft een aan/uit-knop. Als je de wifi op de modem aflegt, heb je dan geen straling meer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Nee, en nog beter is dat je stekker van modem aansluit op adapter die je met rode knop kan uitschakelen, dan is echt helemaal uitgeschakeld dus ook geen stroom = geen straling. Wij hebben hier ook wifi, maar als we niet gebruiken dan zetten we hem uit door rode knop ( die kun je voor paar euro kopen bij bouwwinkel. ) Maar wel goed om weten dat wij router hebben. Bekabeld internet blijft aan met modem, maar wifi is dan wel uitgeschakeld. En wij merken heel veel verschil! En wij hebben ook speciaal andere DECT telefoon , dit ook veel minder straling afgeeft. Draadloos netwerk is niet helemaal 100% gezond helaas....

Toegevoegd na 43 seconden:
En er zijn mensen die ook heel gevoelig zijn voor draadloze netwerk, ze kunnen hoofdpijn krijgen, of stemminwisseling. Etc....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat je dan nog steeds in de straling van het modem van je buren links, rechts, en/of boven en onder zit. Naast de straling van magnetrons, TV- en radiozenders, politie, ziekenwagens, afstandsbedieningen, elektrische bekabeling, etc, enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Telkens die apparatuur aan- en uitzetten is niet goed. En jaja, sommigen hebben last van die 'straling'. Wel vreemd dat de klachten steeds pas opkomen van zodra men weet dat er 'straling' is in de omgeving en niet van zodra die er daadwerkelijk is. Deze apparatuur maakt gebruik van microgolf-straling. Net als GSM's, microgolfovens, bluetooth, gps, tv, ... Eens kijken 2,4 GHz of 5 GHz Gaan we een stapje verder kijken dan komen we infraroodstraling tegen. Warmte in feite. Dan spreken we over 30 tot 300 GHz afkomstig van onze lichamen, radiatoren etc... Daar dan last van? Bij zichtbaar licht spreken we zelfs over zo'n 500 THz! Dus de straling van draadloze netwerken heeft 100.000 keer minder energie dan zichtbaar licht. Dus tenzij je allergisch bent aan licht kan je daar geen last van hebben. Ik overdrijf het nu een beetje, want de interactie van zichtbaar licht en microgolven met materie zijn wel helemaal anders. Maar ik blijf me ergeren aan dit soort flauwekul. Het is al lang bewezen dat de zogenaamde schade die (microgolf!)straling teweegbrengt letterlijk in het hoofd zit van de patiënten. En over dat hoofd gesproken. Dat is het beste bewijs dat het tussen hun 2 oren zit. Want wat zijn de klachten? Hoofdpijn? En dat terwijl ons hoofd nu het minst gevoelig is voor straling! Bij een gsm zou ik dat nog kunnen begrijpen, die hou je naast je oor en dus vlak naast je hoofd. Maar een wifinetwerk 'raakt' heel je lichaam en als je er al last van zou kunnen hebben, dan zal je je eerder misselijk voelen dan hoofdpijn krijgen. Want die maag is veel gevoeliger.
Als je wifi uitschakelt heb je geen straling meer. Dat klopt.

Als je wifi niet gebruikt kan je deze inderdaad beter afzetten. Dat is fijn voor je buren. Zo ondervinden hun netwerken er geen last van en kunnen zij sneller netwerken.

Ik hoop dat dat laatste trouwens de reden is dat je het wilt doen. Want als je je zorgen maakt over je eigen gezondheid, dat is nergens voor nodig. Microgolven zijn laag energetisch en brengen geen schade toe.