Hoe haal ik ads not by this site weg

Ik heb laatst iets heel irritants ik zit gewoon op mn browser opeens komen er allemaal advertenties die er normaal niet staan en dan staat eronder ads not by this site weet iemand hoe je die weg haalt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

adblocker installeren, heb je nooit meer last van advertenties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het "Ads not by this site" is een berucht malwareprogramma. Dit wordt geinstalleerd d.m.v. invloeden op het internet. Om dit te verwijderen zijn er een paar stappen nodig.

1. Kijk of er tussen je geïnstalleerde programma's een programma staat die je niet hebt geïnstalleerd. Dit kan onder andere de namen SaveAs, SelectionLinks, WebCake, Yontoo, SearchNew-Tab, DefaultTab en Coupon Companion hebben.

2. Verwijder enige niet zelf toegevoegde extensies uit je browser. Het kan namelijk ook zijn dat er een extensie is geïnstalleerd waardoor dit malware probleem opkomt.

3. De laatste sporen kun je eventueel nog verwijderen met een anti-malware programma. Windows heeft daar een speciaal programmaatje voor ingebouwd (de Junkware Removal Tool) maar ook andere programma's zijn aangeraden zoals MalwareBytes en HitMan Pro.

Als je deze stappen hebt voltooid zou het malwareprogramma verwijderd moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar je last van hebt heet tegenwoordig pups (potential unwanted programs). Deze malware kan zorgen voor ongewenste toolbars, japing van je browser en ook (zoals in jou geval) veel vervelende reclames.
Je kunt pups eenvoudig verwijderen met behulp van het programmaatje adwcleaner, welke je gratis kunt downloaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Japing is een typ-fout. Moet zijn kaping.