Hoe krijg ik Norton 360 weer van mijn computer?

Ik ben zo stom gewest een beveilgingspakket te kopen en uiteraard- weet ik nu- is dat dus strijdig met de normale Windowsbeveiliging. Zit uren te wachten tot de computer opstart enzovoort. Nu wil ik die hele Norton er af hebben zonder dat daarmee mijn hele computer in de soep draait. Wie weet wat ik doen kan?
Ik kan uiteraard de Norton helpdesk bellen maar loop het risico dat ze hun product zitten te beschermen en niet de klant.
Inactiveren zou ook al perfect zijn. Die paar centen, leergeld noem ik dat dan maar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe kan je norton 360 gewoon weer deïnstalleren, desnoods via een tool als revo uninstaller.

Maar, ik kan dit ten zeerste afraden. Het beveilgingspakket van windows zou namelijk zonder problemen naast een ander antivirusproduct moeten kunnen draaien, microsoft raadt dit zelfs aan! Ben je zeker dat je geen ander (niet-windows)-beveiligingspakket hebt geïnstalleerd?

Als alleen de windows-beveiliging in de weg zit, schakel deze dan uit. Norton is beter. Zoals je zegt lees je inderdaad vaak over 'slechte norton'. Die verhalen zijn natuurlijk niet onwaar, maar slaan op de 'oude' norton. Norton heeft echter een hele lange weg afgelegd en is nu wél een zeer aan te raden security suite.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je norton up 2 date blijft en alle instellingen blijven goedstaan is die angst nergens voor nodig. Met norton (alleen) loop je m.i. sowieso minder risico dan met de windowsbeveiliging alleen. Maar de beste antimalwarebeveiliging is natuurlijk de gebruiker zelf ;) En als je echt heel achterdochtig bent bij het internetbankieren klik dan op het sleuteltje dat in je browser verschijnt. Je kan dan het certificaat bekijken en de 'vingerafdrukken' controleren. Zijn deze plots anders? Dan zou het wel eens kunnen dat je niet met de website van je bank verbonden bent. Verder dient de bank natuurlijk zelf z'n beveiligingszaakjes op orde te hebben.
gvrox
10 jaar geleden
De beste beveiliging ben je uiteindelijk zelf; als je geen vreemde/illegale software installeert e.d. en achter een router zit dan is de kans op malware of virussen erg laag. Microsoft Security Essentials is dan een voldoende vangnet (voor het geval dat...) en het is gratis en wordt automatisch geupdate via Windows Update.
gvrox
10 jaar geleden
En natuurlijk niet op linkjes en bestanden klikken die via de mail binnenkomen van "banken"