Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Status van de computer - Mogelijk niet beschermd?

Ik heb op mijn Laptop Microsoft Security Essentials en sinds een paar dagen geeft hij aan dat de computer mogelijk niet beschermd is. Als ik er een scan op loslaat, komt daar niets uit. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

als het icoontje oranje is moet je even een update uitvoeren.
Even klikken op bijwerken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je wel MSE op je laptop hebt, maar dat die niet actief is. Dat wil zeggen dat hij niet automatisch je Internetverkeer controleert en je bestanden controleert op virussen. Dan *heb* je wel MSE, maar dat helpt niet omdat MSE niets *doet*.

Het is ook mogelijk dat MSE een verouderde database heeft. Er komen dagelijks nieuwe virussen en andere bedreigingen bij. Die staan in een database die MSE gebruikt om je computer te controleren. Die database mag maximaal twee dagen (of zoiets) oud zijn, daarna wordt hij als verouderd beschouwd.

Controleer of MSE zichzelf en zijn databases wel automatisch bijwerkt: auto-update moet aan staan. Verder mag er natuurlijk geen firewall of zo zijn die ervoor zorgt dat MSE wel *wil*, maar niet *kan* updaten.

Ik zou zeggen: ga naar het scherm van MSE en kijk of die je kan vertellen wat er loos is.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Vaak (bij mij i.i.g.) moet je dan gewoon een snelle scan uitvoeren, omdat dat al een tijd niet is gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer mensen hebben last van dit spook. Zie het onderstaande forum. Ze zijn overgeschakeld naar een andere gratis virusscanner. Op één van mijn PC's thuis draait MSE, zonder problemen. Maar ik zou dus overstappen, want nu ben je niet beschermd, en ik kan geen oplossing vinden voor je.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je licentie verlopen is of je een illegale windows gebruikt. Ook kan het zijn dat je een ander programma ernaast hebt lopen wat je "hoofdprogramma" is en dus MS sucurity essentials niet meer beschouwd als "de enige echte".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon verwijderen! De beste bescherming is Avast! 4 Home en is nog gratis ook;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spyware .
ik zelf gebruik een paar zeer handige programmas hier voor.
waaronder:
Malwarebyte.
Ad-aware.
CCleaner.
en Pc booster.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding