Kun je een beveiligd PDF-bestand splitten? En zijn ingescande E-tickets ook geldig?

Ik heb 5 concertkaartjes gekocht en deze zijn in de vorm van E-tickets in een PDF-bestand naar mij opgestuurd. Nu kunnen er twee mensen niet mee naar het concert en daarom wil ik deze twee kaarten graag verkopen op marktplaats o.i.d.

Dan zal ik deze twee E-tickets echter wel in een apart bestand moeten zetten omdat de koper anders ook onze kaartjes kan zien!

Is het mogelijk om dit bestand dus te splitten? Of kan ik de etickets ook uitprinten en de twee die ik wil verkopen inscannen en deze dan versturen? Of zijn ingescande tickets niet geldig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K
Computoon
10 jaar geleden
Ik zou nooit een 'tweedehands e-ticket' kopen als koper. Dan heb je als geen enkee garantie dat er niet nóg eens gebruik wordt gemaakt van hetzelfde ticket. Of dat de verkoper een bepaald ticket met hetzelfde nummer aan tien verschillende mensen heeft verkocht. Op het moment dat het eerste ticket met een bepaald nummer wordt gescand bij de ingang van het evenement zijn alle andere tickets met datzelfde nummer onbruikbaar geworden.

Antwoorden (2)

Bij een E-ticket gaat het niet om het papiertje zelf, maar om de informatie er op. Meestal staat er een streepjescode of een letter-cijfer code op. Zolang deze maar klopt is het goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een PDF bestand eenvoudig splitsen door gebruik te maken van een PDF printer. Een PDF printer is een programmaatje op je computer dat net zo werkt als een printer die is aangesloten op de computer (en dus met Word, Adobe Reader en elk ander programma wat kan printen werkt), maar in plaats van een fysiek papiertje "print" deze een PDF bestand. Op die manier kun je enkele pagina's van een PDF bestand in een ander PDF bestand zetten.

Een voorbeeld van zo'n programma is CutePDF Writer: http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/Writer.asp