een onbekend iemand heeft mijn bsn en persoonlijke gegevens wat moet ik nu doen?

Ik heb een brief gekregen die open bleek te zijn met mijn bsn en geboortedatum etc. wat moet ik nu gaan doen het is dan wel duidelijk dat iemand het heeft geopend en de gegevens heeft gelezen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Amadea
10 jaar geleden
De inlogcode van jouw DigiD stond daar toch niet bij? Dan kan een ander daar niet zoveel mee.

Antwoorden (2)

Contact opnemen met rijkswaterstaat, of met de politie.
Als de verkeerde persoon jou bsn heeft kunnen ze illegaal op jou naam gaan werken en kan de belastingsdienst naar jou toe komen.
Ze kunnen ook identiteitsfraude plegen en dat is foute boel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zowiezo meteen melden!!
Als iemand er iets mee uithaald, en jij wordt erop aangekeken, sta je een stuk steviger als je al aangifte gedaan hebt. Ook kan de politie je verder adviseren.
Ik kan me niet voorstellen dat jij er minder van wordt, als je aangifte doet. Het kan je alleen helpen!