hoe kan iemand achter mijn identiteit komen bij een nepprofiel facebookaccount ? dat is gebeurd

ik heb een nepprofiel aangemaakt om te testen of iemand vreemd ging, maar degene is achter mijn identiteit gekomen ? terwijl het niet mijn pc is maar van mijn vriend ( ivm ip adres ) Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heeft het te maken met je gedrag? Heb je posts gemaakt met dat account? Heb je degene direct aangesproken? Zo ja dan kan de wijze waarop je iets verwoord wellicht jouw identiteit hebben verklapt. Wellicht heb je iets aangehaald waar jij alleen kennis van hebt, hierdoor kan degene meteen de link maken dat jij er waarschijnlijk achter zit. Verder bestaat er de kans dat iemand in je persoonlijke kring het door heeft verteld.

Al met al is het belangrijkste natuurlijk om dit probleem uit te praten en het vertrouwen in elkaar te herwinnen. Daar is een goede relatie altijd op gebaseerd en zonder deze basis is er ook weinig toekomst met elkaar. Gewoon eerlijk zijn, hoe moeilijk het ook is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je achterdochtig bent en hem veel vragen erover stelt zou het natuurlijk gewoon een gok van hem kunnen zijn.
Als je hem dan ook nog zelf via fb aanspreekt en uitlokt kan het voor hem wel erg toevallig zijn waardoor hij die conclusie heeft getrokken...

Volgens mij is dat de enige mogelijkheid waardoor hij erachter is gekomen..
Mits jij natuurlijk die ene vriend volledig vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarschijnlijk door je emailadres. facebook is heel goed in mailadressen opslaan en connecties maken. daar komen de suggesties van de friend finder ook vandaan.
heb je een emailadres gebruikt wat je bijvoorbeeld ook voor msn gebruikt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Pietje is vrienden met Sara, en heeft de friend finder gebruikt, dus facebook weet alle mailadressen in de lijst van Pietje.
Nu is de kans groot dat Sara suggesties krijgt van mensen die in de contactenlijst van Pietje staan, of de vrienden van de vrienden van Pietje (die ook friend finder gebruikt hebben)

Dus als jij een mailadres hebt gebruikt voor je nepprofiel aanmaken, die je voor msn gebruikt, en die vriendjes is met Sara, dan krijgt Pietje een suggestie, ken jij deze persoon ook?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar Facebook heeft echt heleboel gegevens en emailadressen van mensen in de database, en allerlei algoritmes om te bekijken wie mogelijk elkaar zouden kennen.
Zo had ik eens een 2de account aangemaakt voor spelletjes te spelen op FB (zodat ik mijn vrienden niet lastig zou vallen met requests)
En mijn vriend kreeg ineens de suggestie of hij vriendjes wilde worden met mijn 2de account, terwijl hij niet wist dat ik die had aangemaakt.
En dit gebeurde dus door bovenstaande wat ik probeerde uit te leggen.

Toegevoegd na 4 minuten:
dus het heeft niet echt iets met IP adres te maken
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had een ander e-mail adres aangemaakt en had ook zo'n 60 nep vrienden, ik heb mezelf echt niet verraden aan de hand van mijn schrijfstijl want zo goed kent hij mij niet, ik stelde gewoon wat luchtige vragen, ik vind het best eng, dat iemand dat kan