Kan mijn computer onbewust gebruikt worden voor hackdoeleinden?

Enige tijd geleden was er sprake van een hevig meningsverschil op een website tussen de hoofdadmin en enkele spelers. Dit resulteerde in de bedreigingen van DDOS aanvallen en eventuele hackpogingen. Bij een DDOS aanval bevinden de aanvallende computers zich achter een botnet. Hoe merk ik dat ik deelneem aan dit? Welke symptomen zijn er en mocht dit het geval zijn, hoe verwijder ik mezelf uit dit botnet en ben ik dan schuldig aan een misdrijf?

Nu mijn laatste vraag. Kan mijn computer op een onbewuste manier gebruikt worden voor hacken, dat mijn IP gegevens worden gedupliceerd of dat het lijkt alsof de aanval afkomstig is vanaf mijn computer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De afgelopen maanden echter merken we dat er nieuwe methoden zijn om accounts van onze klanten te kraken: virussen en malware die op de computer van de klant zelf terecht zijn gekomen.
Deze malware installeert zich op uw computer, en luistert mee met al het FTP en emailverkeer dat plaatsvindt vanaf uw pc. Zo komt deze software achter de inlogcodes die daarvoor worden gebruikt. Deze inlogcodes worden dan weer verstuurd naar de makers van de malware, die vervolgens daar gebruik van maken om bestanden op uw site te zetten of mails te versturen uit uw naam.
fremar