Als ze je wireless wachtwoord hacken, kunnen ze dan ook bij je bestanden komen?

Als ze je wireless wachtwoord van je modem te weten komen, kunnen ze dan ook bij je bestanden komen?
En andere dingen.
Of kunnen ze dan 'alleen' je internetbandbreedte gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (5)

In eerste instantie kunnen ze niet bij (niet gedeelde) bestanden.

Ze kunnen wel via het netwerk bij je PC en optimaal gebruik maken beveiligingslekken waardoor ze uiteindelijk toch toegang kunnen krijgen.

Ze kunnen mogelijk ook je internetverkeer aftappen en daardoor wachtwoorden en andere gegevens stelen.

Uiteindelijk kan iemand die in jouw lokale netwerk binnendringt met wat geduld alles open krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en nee, veel gebruikers delen hun bestanden zonder wachtwoord, dus het is altijd tricky.
Maar wees niet bang, als iemand al die moeite en energie er in steekt om jou wifi en pc te hacken, dan moet het wel zeer de moeite waard zijn, m.a.w. waarom zouden ze, m.a.w. je hoeft je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er ook aan hoe je netwerk is opgebouwd bij mij kan de wifi alleen op internet en bedraad kan ik ook bestanden op en neer kopiëren betekent wel dat me laptop dan ook met kabel moet maar is wel erg veilig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan instellen dat er niet bestanden mag worden gedeelt.
Dus stel voor ze weten je wireless wachtwoord en ze hebben dus toegang kunnen ze de mappen niet bekijken.
Mocht je toch hebben ingesteld dat (openbaren)bestanden mag worden gedeelt kunnen ze die bekijken.

Ga naar Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen > Bekijk instellingen van openbare mappen.
Als er delen uit staat kunnen ze openbare mappen niet lezen.
Als delen aan staan kunnen openbare mappen wel lezen.

Het antwoord is dus: 'Ligt aan je instellingen.'

Ps: Als je in je wifi naam: Privé neer zet en als ze dan op je wireless zit kan je ze aanklagen.
Ze mogen door je Wireless, ook al heb je wachtwoord erop, tenzijn er Privé staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, het gaat erom wie toegang heeft gekregen tot een Wi-Fi netwerk, wat hij wil en wat jouw verdere security level is. Als het echt een hacker is, dan heb je een probleem.... maar dit is een onwaarschijnlijk probleem. Dit probleem doet zich eerder voor op publieke Wi-Fi hotspots. Daar is er een hogere waarschijnlijkheid dat een hacker aan het werk is. Uiteindelijk gaat het om wat die Hacker wil... welke attack vector hij gaat inzetten.... in het geval met Wi-Fi hotspots kan die al het verkeer gaan afsluiteren met internet surveillance software om bepaalde info te stelen en/of bepaalde bekende vulnerabilities exploiteren om zo een computer binnen te komen. Vandaar dat het belangrijk is om alle veiligheidsupdates voor alle software en hardeware devices bij te houden, een goede virusscanner te hebben en nog mooier, met behulp van een VPN service gebruik te maken van een Wi-Fi netwerk. Via een VPN service versleutel je alle internet communicatie en verander je het originele IP adres in een ander anoniem IP adres. Een hacker gaat vaak een computer te lijf via het originele IP adres. Dus, met deze combinatie van stappen: updates, VPN en antivirus software, hoef je je niet meer druk te maken over hackers.