Met welk programma verwijder ik virussen van het type "registry key"?

Het programma Malwarebytes heeft er een paar gedetecteerd maar kan ze niet verwijderen. Na verwijdering en opnieuw starten staan ze er nog steeds.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Oke, dan zit je met een lastig probleem.
Het eerste wat ik zou doen, is de computer opnieuw opstarten, en voor het windows start scherm een paar keer op de toets F8 drukken, zodat je een scherm krijgt in welke modus je wilt opstarten.

Kies voor Veilige modus (Safe boot).
Wanneer je daar bent in opgestart, word er gevraagd of je in safeboot wilt blijven werken, druk Ja.
En dan voer je daar een scan uit.

PS. uw systeem zal er anders uit zien (windows clasic theme), dit veranderd terug wanneer u weer opnieuw opstart zonder F8 te drukken.

Waarom safe boot,
wanneer je in safe boot opstart, start windows op zonder opstart programma's, en onnodige services (dus eigenlijk als het ware de drivers en de primary files) en word de virus niet geladen in het geheugen waardoor het verwijderbaar is.

Succes! en laat nog even weten of het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dank is groot!! Het is gelukt!! Ik heb weer wat geleerd iig. Ik was altijd een beetje bang voor die veilige modus. (vraag me niet waarom) Donker scherm waar ik niet meer uit dacht te komen enzo. Maar met jou duidelijk en simpele uitleg kon er niets mis gaan. Mijn angst overwonnen en virussen kwijt. Zelfs babylon (dat lastige ding) ben ik zo te zien kwijt, die zat verstopt in IE. Thnx again :)

Andere antwoorden (1)

Met ccleaner je kan dan in het registery scannen en herstellen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik al gedaan maar helpt niet. Elke keer als ik opnieuw scan met malwarebytes staan die 2 er weer tussen.