Hoe verwijder ik het virus 'PC Defender Plus'?

Een aantal dagen geleden is mijn laptop 'geïnfecteerd' geraakt met het virus PC Defender Plus. Ik kan helemaal niks meer en nu vraag ik mij af hoe ik dit virus kan verwijderen. Ik heb uiteraard zelf al gezocht via de vaste computer, maar de mogelijkheden die ik op internet vind zijn allemaal erg lastig en begrijp ik niet. Wie kan mij dus helpen met een eenvoudige manier om dit virus te verwijderen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn laptop in de veilige modus mét netwerkverbinding opgestart, maar ook dan kan ik helemaal niks. Zodra ik op een icoontje klik (bijvoorbeeld het icoontje van internet), komt er een melding van het virus... Ik baal enorm. Ik ben bang dat ik een nieuwe aan moet gaan schaffen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Fabrieksherstel is eenvoudig en effectief.
Zie de handleiding van je laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je iets kan doen op de computer installeer dan anti-Malware bytes. probeer anders Kaspersky Rescue Disk 10 deze zet je op een dvd daarna kun je vanaf de dvd opstarten eenmaal opgestart moet er wel wat updates worden gedaan daarna kun je een scan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit kun je ook proberen: http://zondervirus.nl/pc-defender-plus/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste en meest simpele dat je kunt doen is:

Start je PC op in veilige modus maar met verbinding!
Als je bent opgestart Installeer het programma malwarebytes(zie bron 1), update hem en laat hem scannen.
Na het scannen kun je ook ESET online scanner(zie bron 2) gebruiken.
Dit is een gratis online en betrouwbare scanner.

Na gebruik van deze 2 programma's start je PC opnieuw op.

Veel succes, als je nog vragen hebt of de virus nog steeds weestand bied laat gerust een reactie achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan proberen of je wel wat kan doen als je de computer in veilige modus start. Dat doe je door na het aanzetten van de computer de F8 toets in te drukken totdat er een keuzemenu verschijnt. Daar kies je voor veilige modus met netwerkmogelijkheden. Als je dan wel wat kan doen, ga je naar internet en download je Malwarebytes anti malware. Dat is een gratis programma waarmee je het virus kunt verwijderen, het programma spreekt voor zich. Als dit gelukt is kan je de computer opnieuw opstarten en zou alles weer goed moeten gaan.

Als je in de veilige modus ook niets kan doen, ben ik bang dat er geen eenvoudige oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor hetzelfde antwoord. Ik had het nog niet gezien.
Het is belangrijk dat je eerst de pc op veilig modus te zetten.
Start de computer opnieuw opnieuw op.
Tijdens het opstarten, hou de F8-toets ingedrukt/of druk er meermalig op tot het opstartmenu verschijnt.
In dit menu kies je de optie "Veilige modus".

Als je op je pc bent, dan is het belangrijk om je virusscanner te updaten en een volledige systeem scan te doen.
Daarna is het ook belangrijk om een online scanner(s) te gebruiken. (Zoals bitdefender)

Daarna als de malware (de virus) verwijderd is ben je nog niet helemaal klaar.

Hoe is eigenlijk de malware op je pc gekomen? Check even je firewall. Staat die aan? Is die op aanbevolen niveau? Is die up-to-date? Zijn er onbekende poortjes?
Als er onbekende poortjes zijn schakel die poortjes dan uit.

Zoek even naar updates op je pc en update zo nodig je pc.

Verder is het belangrijk om andere instellingen te veranderen. Bijvoorbeeld dat je bijlage niet zomaar mag worden geopend. Toch altijd uitkijken met downloaden van dingen en update elke dag je virusscanner en scan elke dag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe het virus op mijn laptop is gekomen. Ik was voor school aan het werken en ik was aan het typen in Word. En opeens was het virus er... Ik ben altijd al voorzichtig met dingen openen, dus ik snap er niks van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je firewall uit staat kan altijd een malware (virus) op je pc komen. Ook kan een beveiligingsprobleem zijn in een andere programma (zoals Java) of misschien wel een Word. Ik zal toch even, zoals ik hier boven heb vermeldt, je pc in veilig modus zetten. Dan scannen met een online scanner(s) en vervolgens je eigen scanner aan doen en dan ook mee scannen. Vergeet niet daarvoor te update.