Is mijn hotmail gehackt?

Ik heb een melding gekregen dat mijn hotmail gehackt is, maar is het dan ook gelukt voor de hackers om mijn mails te lezen en misschien ook wel mails te versturen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je er zelf nog in komen? Dan meteen je wachtwoord veranderen! Misschien is bij 'verzonden berichten' iets te zien, als ze het niet gewist hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Hotmail gehackt is dan kunnen ze waarschijnlijk ook mails versturen. Bij mij was dat althans wel het geval toen mijn Hotmail was gehackt. Waarschuw dan je contacten dat ze "jouw" mails niet moeten openen.

Het beste antwoord

Dat hoeft niet perse, bij microsoft hebben ze gezien dat er veel spam mail wordt verzonden vanaf jouw email adres.

Er kunnen 3 dingen zijn gebeurd:

- Er is door iemand een keylogger geinstalleerd op je pc, waardoor degene achter je inlogcodes is gekomen. Hierbij zouden ze zeker alles kunnen lezen/versturen.

- Er bestaan speciale websites waarbij je zelf een afzender voor een mail kunt bepalen. Bijvoorbeeld ik zou barsmit@service.nl kunnen invullen, zodat het lijkt alsof het mailtje van de bart smit af komt. Als dit 1000'en keren is gebeurd komen er geheid klachten binnen bij microsoft. Hierbij kunnen ze overigens jouw email niet lezen.

- Nu kan het ook nog zo zijn dat je een virus op je computer hebt staan die gebruik maakt van je e-mail adres om spam te versturen. Hierbij worden er niet perse emails uitgelezen.

Hoe dan ook, je moet je pc op virussen checken, want bij de eerste en derde optie is er ongewenste software op je pc geinstalleerd.

En uiteraard moet je daarna je wachtwoord nog veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hacken houdt in dat ze je inloggegevens hebben (veranderd) waardoor ze alles kunnen doen met jouw account dus ook mails lezen en mails versturen