Ja, dit is een Russische melding. Je hebt een echt virus te pakken. Dit heer Ransomware. Je krijgt pas de macht over je computer terug als je geld overmaakt en ze een SMS-stuurt met de code die je ziet. Je krijgt dan een code terug om weer een werkende PC te hebben. Dat moet je natuurlijk niet doen. Maar wat je wel moet doen is ingewikkelder, want het ontbrak je blijkbaar aan een afdoende antivirusprogramma en nu is het te laat. Maar niet in paniek raken.
Het beste is om je HD uit je PC te halen en die in een onbesmette PC te stoppen. Vervolgens scannen en repareren met software van TrendMicro, AVG, Avira, maakt niet.
En als het allemaal weer in orde is altijd een up-to-date antiviruspakket gebruiken, dan krijg je dit soort troep niet binnen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja daar heb je Windows op zijn best....

Het is idd een virus. Wat je kunt doen om het op te lossen is het volgende:

Zorg voor een bootable DVD met een linux distro erop. Voor de beginner bijv. Linux Mint 13. In de GUI omgeving van Linux installeer je Avast anti virus for Linux. Nu heeft Linux geen antivirus nodig, maar omdat in dit geval is het handig om zo je Windows partitie te scannen.

Nu zou je via je dual boot windows weer kunnen opstarten (maar wie wil dat als je nu immers ook Linux hebt lol)