Beschermt Bitlocker je schijf tegen Ransomware?

TurfGraver
een jaar geleden
Zolang die schijf is "gelocked", nee.
Zodra gebruiker er bij kan ransomware er ook bij.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Nee, dat heeft er niks mee te maken

Het beste antwoord

Nee.
BitLocker beschermt tegen mensen die fysiek bij je computer kunnen komen. Denk aan dieven, of de in geval van een zakelijke computer, de douane van een ander land.
Zodra de computer is opgestart met BitLocker aan is hij net zo kwetsbaar voor ransomware als elke andere computer.
SimonV
9 maanden geleden
Volgens Grace beschermt Bitlocker wel tegen ransomware...
https://capalearning.com/2023/03/17/does-bitlocker-protect-against-ransomware/
SimonV
9 maanden geleden
Met als risico dat je zou kunnen denken dat je met Bitlocker geen virusscanner meer nodig hebt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Dit is een verkoop praatje... de toegevoegde waarde van BitLocker tegen malware is 0,001%.
Voor andere doeleinden heeft BitLocker wél nut. Maar niet tegen malware

Andere antwoorden (1)

Ja, Bitlocker biedt een beveiligingslaag tegen ransomware. Het versleutelt de gegevens op de schijf en maakt het voor kwaadwillenden moeilijker om toegang te krijgen.
9 maanden geleden