hoe kan ik gratis ukash virus verwijderen zonder dat mijn bestanden/fotos/word2010 verloren gaat?

ik heb dus op mijn andere laptop een zogenaamde ukash virus gekregen, nadat ik een adobe bestand opende. ik wil dus deze virus verwijderen , maar dan wel al mijn bestanden behouden! want ik ben zo stom geweest om al mijn foto's op een usb stick te zetten. kan iemand mij hier sirieus mee helpen. ik heb daarnaast niet zo veel verstand van computervirussen,etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Start de laptop met de AVG Rescue CD/USB (zie bron 1 voor instructies). Vervolgens is het verstandig om nog eens te scannen met Malwarebytes (bron 2).

Zorg er bovendien voor dat je al je software (Webbrowser, Java, Flash, Adobe Reader) bijwerkt naar de meest recente versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je foto's staan een USB-stick? In dat geval zijn ze hoogstwaarschijnlijk gewoon veilig. Bovendien verwijdert AVG rescue als het goed is slechts het virus en niet je foto's en andere bestanden. Heb je een lege USB-stick of CD bij de hand nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is deze USB leeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, top! Ga naar deze pagina: http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd-download en download het derde bestand (type: zip). Vervolgens kun je de Nederlandstalige instructies volgen op http://www.computeridee.nl/workshops/paysafe/ukash-politievirus-verwijderen. Computeridee kan het beter beschrijven dan ik.