Hoe weet je wanneer de mailtjes van Nigeriaanse zakenmannen echt zijn?

Ik had er net weer eentje, die niet in mijn junkmail, maar gewoon in mijn inbox terecht kwam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij persoonlijk een Nigeriaanse zakenman kent. Die je hebt gemaild en jou mail beantwoord.
Dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat het mailtje echt is.
In alle andere gevallen, ga er maar vanuit dat het nep is. Want als je echt een rijke neef zou hebben, komt er gewoon een Nederlandse notaris persoonlijk bij je langs om het nieuws te vertellen.
O ja, het zelfde geld voor de brieven die je thuis krijgt.

Trouwens elk mailtje dat je ontvangt is echt, de vraag is op de inhoud waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Die zijn NOOIT!!! echt, trap er AUB niet in, het is puur oplichterij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel emailtje van een nigeriaanse zakenman is echt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij weet je alleen zeker dat ze NIET echt zijn...

NOOOOOOIT op in gaan!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Never, nooit, nunca, jamais op ingaan.
Niet openen, niet lezen.
Linea recta naar de prullenmand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een herhaling, maar beter te vaak dan niet vaak genoeg: Nooit. Echt helemaal nooit.

En omdat dit soort scams tegenwoordig uit meer landen dan alleen nigeria komen, een wijsheid die altijd waar zal blijven:

If it sounds too good to be true, it probably is.

Er is niemand die een fortuin heeft waar hij alleen aan kan komen door jouw bankgegevens te achterhalen. Er is niemand die geen cash van zijn rekening kan halken, maar jou wel een check kan sturen waarna jij het geld minus 10% bonus terugstuurt. Er is niemand die je een grote som geld zal geven als jij eerst een kleiner bedrag aan hem geeft.

Zakenmannen, verdreven prinsen, dominee's die geld willen vrijmaken voor een 'goed doel' en daar eerst jou voor nodig hebben, ze bestaan echt niet.

Dat die mail niet in je junkbox terecht kwam, betekent maar één ding: de oplichters hebben weer een manier gevonden om veelvoorkomende spamfilters te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan jouw contacten met de Nigeriaanse zakenwereld. Maar ervan uitgaande dat je daar géén contacten hebt dan kan je ze gewoon gelijk verwijderen.
Allemaal nep en allemaal oplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ga ik ook maar:

NOOIT!

Toegevoegd na 17 uur:
ik zag hier trouwens onder me een antwoord dat je alleen met ze in zee moet gaan wanneer je de verkopende partij bent en ze vooraf te laten betalen.
Ze hebben daar ook een hele smerige truc voor.
*Jij laat ze vooraf betalen, zij betalen vooruit maar je ziet dat ze teveel hebben gestort.
*Ze vragen of je het product wilt opsturen en het teveel betaalde bedrag terug wilt storten en je doet dit
*Na een maand krijg je van de bank een bericht dat betaling met een ongedekte cheque is gedaan, en ze boeken het oorspronkelijke bedrag weer terug.
* Jij bent je product kwijt plus het "teveel betaalde "bedrag dat je inmiddels weer hebt teruggestort.

Ze kunnen dit doen omdat banken in eerste instantie uitgaan van de betrouwbaarheid van hun klanten. Daarom maken ze het geld van de cheque alvast over voordat ze checken of hij wel gedekt is, om een goede doorloop van transacties te bevorderen.

Dus het blijft hoe dan ook, of je verkoper of koper bent, oud of jong, of het nou maandag is of welke dag dan ook, nooi nooit NOOIT iets met die lui doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen op ingaan wanneer je iets verkoopt en ze dan vooraf laten betalen :-)
Ik heb meerdere klanten (boten en havens) in Nigeria, maar alleen de betalingen komen voor de helft van de keren al niet eens. Ook niet als ze al eerder iets besteld en geleverd hebben gekregen.

Dus ALTIJD goed opletten en aanbiedingen al helemaal niet op ingaan. Willen ze iets kopen, dan altijd vooraf laten betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je gegevens NOOIT door. echt waar
dat zijn allemaal oplichterss

kijk is wat ik toen heb mee gemaakt zelfs in het nederlands..

hallo schat.
how are you today, hoop fijn en goed in orde met u, schat ik dank u voor uw mail en uw gegevens's, ik heb u een voordracht later aan de bank over je er via e-mail adres dat ik hoop dat de bank moet hebben ontvangen door nu mijn Geachte Ik wil dat je weet dat ik meer dan gelukkig om te zien mijn zelfvertrouwen verlaten deze pijnen i am door hier in het vluchtelingenkamp van zodra de bank het fonds aan uw account.Dear vriendelijk eerste contact van de bank waar het geld is laat horen van hen over hoe zij kan het fonds in uw account, zodat ik komen naar je land te komen en deel de rest van mijn leven samen met u in het land. want dat is zeer belangrijk en ook wil ik u vertellen Ik weet dat het zal zeer moeilijk te begrijpen is mijn conditie, maar ik denk dat het beter is u contact opnemen met de bank, zodat u kunt zien wat je zelf als je weet dat ik ben zo jong om dat fonds en vanwege mijn status van vluchteling, dat is de reden waarom ik heb je hulp nodig en als je weet dat i cant help my self maar om mijn hoop op God en te bidden dat God zal gebruik maken van goede man me helpen waar ik denk dat het je al is de wil van God, Ik hou van uw antwoord, nu ben ik klaar om u als mijn partner, omdat i cant help my self vanwege mijn status van vluchteling, dus nu ben ik geef je de contactgegevens van de de financiering van huis hier waren mijn overleden vader nedergelegd het fonds, zodat u kunt contact met hen namens mij en we kunnen verwachten dat er antwoord op de vraag hoe zij zal het fonds aan uw account, en u kunt u niet verraden me alsjeblieft. hier is het contact in-formaties van de bank.
Continentale bank Afrique du Senegal.

e-mail (afcontinentaleb@aol.com)

Dit is de rekening-formaties van het fonds:
rekeninghouder ............ dr. Harry.F. Moniba
rekening number...........215/2155669985
Code.............................IDBS/457 / # / SFC/2000
Series.........................IDBS/733GZA
Ik wacht van u te horen, als je wil bel me, bel me
met dit telefoonnummer (+221-763486909)
jouwe Love
Gladys.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I AM SCHOCKED!! +
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, Nederlands.....
itsme
14 jaar geleden
beste babyfaced, dit Nederlands heeft weinig met onze taal te maken. Probeer het zelf maar eens te lezen en te begrijpen wat ze bedoelen, je zult merken dat het allemaal niet klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willen jullie alstublieft mijn persoonlijke gegevens hier verwijderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heeft laten vertalen.
daar vandaan...
Ga maar es kijken op http://www.419eater.com daar staan alle tips en truuks hoe je deze lui bezig houdt zonder er armer van te worden zodat ze geen tijd hebben om andere mensen op te lichten.
Nigeriaans en Zakenman lijken mij sowieso 2 woorden welke in 1 zin genoemd argwaan oproepen ;)

[quote]
Does somebody want to transfer millions of dollars into your account?
Does someone want you pay you to cash cheques and send them the money?
Met a new friend/penpal on a friendship/dating site who's asking you for money?
Has a dying person contacted you wanting your help to give his money to charity?
Have you sold an item and are asked to accept a payment larger than the item amount?

IT'S A SCAM!

Don't fall for common scams like this - fight them!
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oplichters.!
waarom zou een zakenman zo iets gaan doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo

Ik ben de neef van Bill Gates en ik heb voor m'n verjaardag 50 miljoen dollar gekregen. Maar dat vind ik veel te veel om voor mezelf te houden en ook heel egoistisch. Iedereen in deze wereld is al zo van de graaicultuur en ik wil een verschil maken. Daarom wil ik het geld graag delen met mensen die het echt nodig hebben. Dus als jij een extra centje kan gebruiken, geef me dan je creditcardgegevens, en stuur dit bericht aan minimaal 50 mensen door en dan kom je wellicht in aanmerking!