Ik heb een linksys router. Deze was onbeveiligd. Ik heb mn wachtwoord ingevoerd maar nog is mijn router onbeveiligd. Hoe kan ik dit verhelpen?

Toegevoegd na 1 week:
Zou iemand kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'Ik heb mijn wachtwoord ingevoerd', maar je kunt de beveiliging ook handmatig instellen.

Heb je nu draadloze verbinding? Ga dan naar 192.168.1.1 of 192.168.0.1. in je webbrowser om in de instellingen te komen. Als je geen verbinding hebt moet je even een vaste netwerkkabel aansluiten.

De gebruikersnaam en wachtwoord zijn meestal allebei 'admin'. Vervolgens moet je even zoeken naar de beveiligingsinstellingen. Bij een Linksys router staat dat volgens mij bij 'Wireless' en dan 'Wireless security'.

Kies hier voor WPA2 en vul een goed wachtwoord in. In de bron vind je een aantal linkjes naar een uitgebreide uitleg.