Ik krijg steeds een melding dat in verboden websites heb bezocht en dat ik een betaling moet doen via ukash. Is dit een virus?

Mensen hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets betalen, hoor!
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
idd niets betalen. ook al zou je betalen, je computer blijft geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha nee dat was ik ook zeker niet van plan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En: wat is verboden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen verboden website bezocht, dat is de virus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een trojan. Om precies te zijn de: Trojan.Ransom.
Zie mijn andere bericht voor een oplossing van je probleem.

Antwoorden (3)

Ja, dit is een virus. Wordt inmiddels ook wel het Buma Stemra virus genoemd.

heb er zelf deze maand ook al 4 mee te maken gehad.

Toegevoegd na 53 seconden:
Is te verwijderen door systeemherstel op je computer toe te passen. Daarna voor de zekerheid even je virusscanner laten lopen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan helemaal niets, dus ook geen systeemherstel. Ik krijg alleen dat scherm, kan verder niks. Ook taakbeheer kan ik niet openen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
wat je kan doen is het volgende: druk de computer uit met de aan/uitknop. als je de computer daarna weer aanzet kom je op een scherm, waar je kan kiezen voor opstartherstel ( aanbevolen). kies voor deze optie. daarna stappen volgen. als alles klaar is even je virusscanner de computer laten nakijken. zo heb ik het zelf opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opstartherstel zie ik dus niet. Misschien omdat ik Windows XP gebruik?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vista bedoel ik, sorry
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
elke versie van windows kent systeemherstel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij niet. Bij sommige (goedkopere) versies moet het met een opstartdiskette dacht ik. maar dan moet je die wel hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://buma-stemra-virus.isoke.nl/ binnen 20 minuutjes opgelost!
Dat is een virus (trojan.)
Waarschijnlijk heb je een voor virussen gevoelig OS (microsoft windows)
niks betalen natuurlijk en virus verwijderen met (gratis) anti virus software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit noem je een trojan. Om precies te zijn een Trojan.ransom. Je pc raakt besmet met deze trojan doordat je een geinfecteerde website of email bekeken hebt. Het gaat om een redelijk hardnekkige trojan die lastig te verwijderen is. Een fout in JAVA is vermoedelijk het probleem.

Op onderstaande site kun je dit probleem redelijk eenvoudig oplossen. Wel even aandachtig de stappen doornemen.

Werkt voor alle buma stemra / politie / klpd etc trojans.

Succes!