Het stuk van jouw pc naar de router wel. Het stuk van de router naar de betaalprovider of bank in theorie niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt van de bank een cardreader om je te identificeren.
De weiter van de bank moet beginnen met https, die s slaat op secured, beveiligd.

Je kunt gewoon veilig bankieren zolang je in de gaten houdt dat je via een beveiligde verbinding hebt.

Heb je geen beveiligde verbinding met de bank, dan is er aan gerommeld.

Als een ander jouw data kan zien betekend dat nog niet dat ze er ook maar iets mee kunnen, die beveiligde verbinding zorgt er nl. voor dat alleen jij er iets mee kunt doen, omdat het voor anderen wel zichtbaar, maar niet leesbaar is ( gecodeerd).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mind123 zegt klopt.

Hier een iets uitgebreide uitleg (beginnersvriendelijk)

Vanaf het apparaat dat je gebruikt (laptop, computer, of smartphone) naar je het openbare netwerk is onveilig.

Vanaf het openbare netwerk naar de website van je bank is wel veilig omdat dit via een HTTPS verbinding (veilig) gaat.

Doordat de wifi hotspot openbaar toegankelijk is kan iedereen op dat netwerk je gegevens onderscheppen.

Zou een VPN proberen als ik jou was, weet je zeker dat je gegevens veilig zijn. Of natuurlijk nooit internetbankieren via een wifi hotspot.