Ik heb er bewust voor gekozen om Facebook uit te schakelen voor nieuwsgierige lui, waarom kan je mij nu wel vinden via Google?

En dan bedoel ik; als ik op een krantenbericht heb gereageerd (bv. Telegraaf) wáárom, zie je dié krantenbericht waar ik op gereageerd heb BOVENAAN Google met mijn voor-achternaam dikgedrukt? Zo kunnen die lui, waarvan ik dat niet wil mij vinden via Facebook!? Één klik op mijn naam en je hebt mij gevonden, ik verander niet zomaar mijn privacyinstellingen dat ik onvindbaar ben, toch??!

-Kom niet aan met; Dan had je geen FB moeten aanmaken, daar gaat mijn vraag niet over, dank u!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij op de site van de Telegraaf een reactie plaatst, met je volledige naam, zal google die naam ook opslaan.
Als iemand dan zoekt op jouw naam, komt die pagina natuurlijk tevoorschijn.
Dus, wil je niet gevonden worden,met dan nergens je naam op internet.
Je komt er namelijk ook nooit meer van af.

Zo sta ik op google met naam, adres en telefoonnummer. Dit zie ik ook liever niet, maar dat komt omdat de kamer van koophandel graag verdient aan mijn persoonsgegevens.

Maar wat jij zegt van de krant, ik reageerde wel eens op BN/destem met een schuilnaam.
Zij hebben nu als regel dat je met voor-, achternaam en woonplaats moet reageren.
Met als gevolg dat ik dus geen reacties meer achterlaat. Je staat voor altijd met volledige naam op internet. En je krijgt dat niet meer weg.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mee eens, dit komt volgens mij door het volslagen achterhaalde idee van registreren als je even een reactie wilt geven, hoewel ik de nadelen ook zie nl. dat men soms de meest gruwelijke reacties geeft.Déze mensen zouden met naam en toenaam vermeldt moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soms kun je ook een nieuwe account maken(eerst oude opheffen) maar dan met nickname
walter
11 jaar geleden
Het beste is inderdaad registreren, naam bekend bij de redactie, en een schuilnaam die zichtbaar is.
In het voorbeeld dat ik noem kan je je niet registreren. Je vult je naam in, en de redactie bepaalt of ze hem doorlaten of niet. Vul je je naam niet in, dan laten ze hem niet door.
Niet de juiste methode dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik op een artikel reageer in FB zelf.. Maar voor nu krijgen jullie beide puntjes van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, en dan nog iets; ik heb nu wél mijn eigen berichtjes verwijderd, alleen.. Er is nog wel te zien op Google, dat ik erop gereageerd heb, ook hier baal ik van.
walter
11 jaar geleden
Ow zo. Volgens mij ligt het er dan niet aan hoe jouw profiel ingesteld is, maar hoe het bericht waar jij op reageert is afgeschermd.
Als je op iemands foto reageert die die persoon voor 'alleen vrienden' zichtbaar heeft gemaakt, dan kunnen al die persoons vrienden jouw reactie zien.
Reageer je op een bericht dat openbaar toegankelijk is, dan kan iedereen jouw reactie zien. Dus ook google.
Je moet dus kijken naar de zichtbaarheid van het artikel. En dan per keer bedenken of je hier wel of niet op gaat reageren en wie het dan kunnen zien. Snappie.
walter
11 jaar geleden
Google heeft even tijd nodig om bijgewerkt te worden, dat kan een paar dagen duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt !

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je gewoon nergens je echte naam moet gebruiken als je niet gevonden wilt worden. De Telegraaf (ik neem even jouw voorbeeld) staat helemaal los van Facebook, dus dat heeft volgens mij ook niets te maken met jouw 'vindbaarheid' aldaar, tenzij je NIET afvinkt "Plaats ook op Facebook" (of iets dergelijks) als je een reactie plaatst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tegenwoordig loopt dit nogal door elkaar heen met bv. Google+, Twitter enz, Als ik bv. een filmpje op Youtube 'like', komt die al automatisch op Twitter te staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus bij deze; plusje.
Als u FB enkel met bepaalde mensen wilt delen en voor de rest niemand toelaat kan u inloggen op FB en bovenaan naast uw "Startpagina" het pijltje naar beneden aanklikken en dan onder "Privacy-instellingen" zo instellen dat niet "iedereen" maar enkel "vrienden" toegang krijgen tot uw gegevens.
Om helemaal geen link naar FB te zien op Google kan u een alias gebruiken maar niet uw echte voor- en familienaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is 1 antwoord wat ik weet uit ervaring als ICT'er, Google gebruikt cache, al ben je maanden van een site af en zou ik deze reactie nu verwijderen is hij over een half jaar nog terug te halen al zou ik vandaag nog mijn account deleten. Deze reactie kun je over een jaar nog teruglezen. Privacy bestaat niet meer en het verwijderen van een account? Dacht mijn maat ook te redden, maar een ex-partner heeft hem na 3! jaar toch kunnen achterhalen.