Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een bel en win site illegaal/wat moet je er allemaal voor hebben?

ik zou een bel en win site willen starten waar ik prijzen weggeef aan de 10 beller 100ste beller etc etc..
ik wil weten of het illegaal is en wat ik er allemaal voor moet hebben (ik heb het over papieren etc etc)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps: ik woon in belgië mis dat dat er ook toe doet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik woon niet in Belgie, maar ik krijg wel de indruk dat de wetgeving in Belgie net zo streng is als in Nederland. Ook in Belgie is het organiseren/aanbieden van dit soort sites niet toegestaan, tenzij je een vergunning hebt.

In jouw geval komen er nog 2 problemen bij. Je hebt een vergunning nodig om een kansspel te organiseren, maar je hebt nòg een vergunning nodig om het op het internet te doen. (een F+ vergunning) Het 2e probleem is, dat je een sluitend systeem moet ontwikkelen om minderjarigen op je site te weren. Want voor minderjarigen is het altijd verboden.

http://www.vad.be/alcohol-en-andere-drugs/wetgeving/gokken.aspx
Op die site moet je even kijken bij punt 6.

Welke diploma's, papieren je hebt, dat lijkt mij het minst belangrijke probleem. Bij het opzetten van zo'n spelletje zul je van alles aan moeten tonen, b.v. dat het spel eerlijk verloopt (je zult best eerlijk zijn, maar om dat aan te tonen lijkt me een hele klus) en er worden allerlei andere eisen gesteld.

Ik schat in dat je nooit een vergunning krijgt, maar wie weet valt het mee. Ik woon niet in Belgie.
Als je serieuze plannen hebt, zal waarschijnlijk je eerste stap moeten zijn, contact opnemen met het ministerie van Justitie, en dat heet bij jullie (als ik het goed heb begrepen) de Federale Overheidsdienst Justitie.
http://justitie.belgium.be/nl/

Succes! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
u had gelijk.... bedankt voor de hulp

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding