Een man uit Nigeria wilt mijn PSP via marktplaats kopen, is dit betrouwbaar?

Een man die in Engeland woont, wilt voor zijn zoon in Nigeria een psp kopen. Hij heeft de adres gegeven en Zegt de bezorgkosten over te maken. İs dit betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Nooit doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marktplaats zelf waarschuwt nadrukkelijk voor dergelijke mails, dus nooit op ingaan! Je twijfel is dus volkomen terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou die geen psp in Engeland kopen... Klopt niks van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He dit exacte verhaal kwam al eerder langs op gv.... Dit is dus oplichterij!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nigeria is bijna synoniem voor oplichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Sanzoo. Lees hier op gv maar eens eerdere antwoorden op dit soort vragen. Hun betalen bij een bank met een ongedekte cheque. Jij denkt je geld te hebben en stuurt het op. Tegen de tijd dat de bank erachter komt dat de cheque ongedekt is heb je je spul al opgestuurt en de bank trekt de betaling terug. Dus object weg, geld weg.

Antwoorden (6)

Als je beetje op internet rond kijkt. Zeggen de meeste oplichters dat ze daar zitten. Dus eerst volledig geld laten betalen dan pas sturen anders niet doen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn broer heeft ook eens iets aan iemand in Nigeria verkocht, een PS3 spel toevallig. Hij moest het spel eerst versturen, en heeft daarna nooit het geld gekregen.
Dit is meestal onbetrouwbaar, aangezien ditzelfde verhaal heel vaak precies hetzelfde wordt verteld.

Ik zou het niet doen dus (;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze persoon is een oplichter en reageert op alles wat te koop wordt aangeboden. Google maar eens op zijn email en ook opgelichtopinternet.nl Hij wil iets kopen zonder het gezien te hebben en hij wil ook de volle prijs betalen. Mensen die hierin zijn getrapt hebben nooit hun geld gekregen. Dus laat mensen eerst jouw psp thuis kijken en handje contantje afrekenen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je tip!
NEE nooit aan beginnen !!!

ze betalen je wel maar halen het later terug en claimen dat je niets gestuurd hebt

Dan ben je geld en je psp kwijt en daar kun je nauwelijks iets aan doen dus
gewoon niet aan beginnen.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, zal ik doen
Je kunt nooit zeker zijn tevoren, bij niemand.
Marktplaats waarschuwt zelf, en als ik het wel heb specifiek over bieders/kopers/verhalen betreffende Nigeria.
Ik heb ook een bod gehad een keer op iets met daarbij een zielig verhaal en moeilijkmoeilijk met de betaling. Ook over Nigeria.
Je bent in ieder geval gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de naam en de achternaam weet kan je zoeken of hij en bedrieger is. Bij jouw psp die je op Marktplaats hebt gezet staat zon link met is dit wel vertrouw baar of zo iets en daar kan je op klikken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra je iets met een vaag verhaal naar het buitenland moet sturen IS het niet betrouwbaar. Dat is algemeen bekend. Er zijn tig van die apparaten te koop maar iemand uit engeland moet voor een zoon in nigeria precies er eentje uit nederland hebben? Dat verhaal is al zo vaag dat het onbetrouwbaar is, per definitie!