ligt eraan of je jouw pc goed beveiligd hebt en welk systeem je draait.

een goede hacker kan in principe alles met jouw pc doen wat jij ook kan doen zonder dat je er erg in hebt. Zelfs kunnen ze jouw pc formatteren (alles wissen) als ze willen.

zorg daarom voor goede antivirus, antispy/add ware etc.
en draai ccleaner ook elke week. www.ccleaner.com

doe elke week nakijken voor een update, en daarna gelijk een scan van jouw pc.

nog een tip, gebruik meerdere email adressen, zoals bijv gmail

hou prive en zakelijke emails niet bij elkaar. en niet altijd dezelfde wachtwoord gebruiken. ook aan te raden om af en toe van wachtwoord te veranderen.

succes!

mocht je hulp nodig hebben, stuur maar een bericht naar mijn inbox hier op goede vraag.

Toegevoegd na 2 minuten:
tip: sla jouw wachtwoorden nooit op jouw pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe helemaal niets.
Hij zou een poortscan kunnen doen, om te kijken of er wat open staat. En als dat zo is, kijken of ie daarin kan komen.
Door passwords te proberen of exploits te zoeken.
Maar dat doen ze voortdurend overal en altijd bij iedereen.
Daar merk je in de praktijk weinig van als je je zaakjes een beetje goed geregeld hebt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met ongeveer 15 minuten heeft een pc een virus te pakken als het niet beschermd is, dus kan er via diezelfde poort waarin het virus gekomen is dus ook addware/spyware geplaatst worden. 10M dollar door het doorverkopen van gegevens.
http://www.bouweenpc.nl/nieuws/1418 Een beetje hacker kan in 2-3 minuten al in iemands pc zitten. Mocht daar gevoelige informatie op staan, bijv. copy paspoort of creditcard, dan kan je flink worden opgelicht!
AWM
14 jaar geleden
Oneens. En helemaal niet als je achter een simpel routerje met NAT zit.