Doordat jij dit per ongeluk download. Bijvoorbeeld omdat je bestanden download of een bijlage bij een mail.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Virussen komen uw pc binnen via e-mail (niet in de tekst zelf, maar in de bijlagen), via programma's die u downloadt van internet of installeert via een cd of diskette of via speciaal daarvoor ingerichte websites. In dat geval kan een bezoek aan zo'n site al volstaan. Vaak gaat het dan om sites met illegale software, die overigens door het filter van Kliksafe zoveel mogelijk geblokkeerd worden.

Het is daarom raadzaam om gedownloade programma's altijd even op virussen te controleren voordat u ze installeert. Het virus doet overigens niets, zolang u het programma waar het in zit niet activeert.

Virussen zitten meestal in bestanden met de extensie .exe, maar ook .com, .pif, .scr en .vbs zijn veel voorkomende gevaarlijke "extensies" (de 3 letters achter de punt). Dit zijn namelijk allemaal extensies die aangeven dat het bestand uitvoerbare code bevat. Daarnaast kunnen virussen in Office-documenten zitten, de zgn. Macro-virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je citeert een artikel waar nog gesproken wordt over DISKETTES? Kon je niets moderners vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een diskette is zo roken....