kan het fel webcamlichtje op de pc je ogen schaden? Het is namelijk zo fel.

Vraag spreekt voor zich.

Toegevoegd na 36 minuten:
Op internet las ik dat dit led lights zijn. Zijn led lights schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als dat lampje gebruikt wordt op de plek waar het bedoeld is: nee. daar is het op getest. Je ogen kunnen er wel eerder vermoeid door raken. Misschien helpt het om de omgeving lichter te maken , met een andere lamp ofzo, zodat het contrast minder wordt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je plakt het af
Als jij het zelf te fel vindt, schaadt het lichtje dus, wellicht niet fysiek danwel emotioneel. Schadellijk zal het lichtje niet zijn anders komt het de keuring niet door, tenzij je een chinese webcam hebt, die hebben wat andere normen qua veiligheid.

Kan je dat ding niet wat zachter zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het artikel die je via de link kunt lezen: Nee!

Toegevoegd na 1 uur:
Ledlicht kan wel een gevaar vormen voor de ogen bij jonge kinderen. Over volwassenen wordt niet gesproken, maar ik zou het felle lampje voor de zekerheid en om hinder tegen te gaan, een beetje afplakken met iets wat het licht een beetje tegenhoudt. Zie 2de link