Wat is de veiligste e-mail website?

Ik gebruik momenteel hotmail, maar vraag ik heb zo mijn twijfels of dit wel zo heel veilig is aangezien het vaak ook nog gekoppeld aan msn zit.

Nu dacht ik om over te stappen op gmail.

Welke van de 2 is nu veiliger, en zijn er nog andere veiligere en betere mail websites?

Mocht, er geen een beter zijn dan de ander, graag even melden.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet wel dat als je Gmail gebruikt, Google al jouw emails kan lezen naar het schijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google combineert alles wat je op je PC doet. Ik heb al zeker 10 jaar Hotmail en eigenlijk nooit spam.
Wat je niet invult op je msn kan ook niemand lezen. De veiligheid van je PC heb je zelf in de hand...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gmail koppelt z'n mail ook aan allerlei andere toepassingen het werkt gewoon toppie.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
@Krekatos daar was inderdaad wat over te doen, in de documentaire Big Brother Big Business.

Antwoorden (7)

Ik denk dat hotmail en gmail qua veiligheid op een nagenoeg gelijk niveau zitten. Voordeel van gmail vind ik de opslagcapaciteit, die een stuk groter is dan bij hotmail.
12 jaar geleden
Ik heb zelf hotmail gehad en dat vond ik niks, kreeg veel reclame mails en via msn kon iedereen veel info over je zien. Nu heb ik zelf gmail en bevalt goed, geen rare reclame/spam mails meer. Deze heeft ook een chat programma gmail en deze is met meer privacy dan msn... Ik heb deze nu al een aantal jaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelden of nooit spam in mijn Hotmail.
Tja er zijn natuurlijk geen cijfers te vinden die uitwijzen in hoeverre ze "veilig" zijn. Ik weet ook niet in welk opzicht je nu naar de veiligheid kijkt?

Maar hotmail kan ik iig niet bepaald betrouwbaar noemen. Heb een oud hotmail adres en daar zat eigenlijk al vanaf dag 1 een hoop spam in wellicht dat tegnwoordig de hotmail adressen minder makkelijk doorgespeeld woren aan spammers maar goed ben ook al eens alle berichten op hotmail kwijtgeraakt en heb meegemaakt niet meer in te kunnen loggen terwijl later bleek dat het wachtwoordg nooit verandert was maar gewoon niet meer gepakt werd.

Gmail zou ik niet aan beginnen. Google is een van de grootste "overtreders" wbt privacy. Zij zoeken constant de grens en proberen die weer een stukje op te schuiven (facebook ed kunnen er ook wat van).

AOL kan ik je wel aanraden. Nooit spam in gehad, onbeperkte mailbox, IMAP support. Nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet wat verder kijken?
Ik heb al jaren een gratis account bij Yahoo.com, en nooit problemen gehad.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yahoo? Ik dacht dat daar alleen nog maar oplichters en golddiggers gebruik van maken... van mijn 1000 email contacten, zijn er precies 4 met een yahoo.com adres. 1 omdat hij er werkt[e], 1 omdat hij niet beter weet, en 2 uit Turkije. Wat daar de reden voor is laat ik open.
Maar met alle financiële problemen bij Yahoo weet je 1 ding zeker: tijd & geld om iets goed & veilig te doen is er niet.
Zelf heb ik gekozen voor gmail. Hiervoor heb ik meerdere redenen, en een van die redenen is dat het makkelijk is. Maar als het om veiligheid gaat, dan heeft Google het ook begrepen. In de instellingen kun je zelf bepalen hoe je bij je mail wilt komen. Bv via webmail alleen, maar je kunt je mail ook 'poppen' met een mailclient. Dit kan op de oude manier met het POP protocol (wat niet veilig is) maar ook met IMAP. Dit kun je allemaal zelf bepalen en instellen. Voor zover mij bekend kun je hotmail- en yahoo-mail niet 'poppen'?

Sterker nog, als je een smartphone hebt kun je bij Google ook nog de "2 step verification" aanzetten. Je hebt dan naast je wachtwoord ook nog een token code nodig om bij je mail te komen. Als je een smartphone hebt kun je daar de token software op draaien. Op die manier ben jij ècht de enige die bij je mail kan.

Tot slot heeft Google een heleboel andere diensten die naadloos aansluiten bij het gmailadres. Als je dat zou willen gebruiken, dan is gmail zéker de moeite van het overwegen waard!

Succes met je overwegingen.
Laat nog even weten wat het is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten beveiligingen. Vaak vindt men een goed spamfilter onder de beveiliging vallen. Feit is dat het niet aan die mailbedrijven ligt dat je mailadressen op straat liggen (waardoor er spam gestuurd kan worden). Tweede feit is dat er geen 100% goed spamfilter bestaat. Dit simpelweg omdat er technisch gezien vaak geen verschil is tussen spam en niet-spam. Om iets als spam te beoordelen, krijgt elk mailtje een betrouwbaarheids-waarde. Die waarde is afhankelijk van vele factoren. De spamfilters van google en microsoft ontlopen elkaar niet zo veel.

Dan zijn er nog andere soorten beveilging:
-Je mail wel (web-mail) of niet online (pop-mail) hebben. Beiden hebben qua beveiliging voor- en nadelen.
-Je mail wel of niet door laten zoeken en aan de hand daarvan reclame krijgen. Dit is iets wat google doet. Of Microsoft dat ook doet, weet ik niet. Dit is iets wat google niet behoort te doen, en valt juist wel onder de noemer 'evil' (hun motto is 'niet evil zijn').
-Het gebruikte emailprogramma c.q. de (web)mailinterface. Hoe meer grafische onzin ze laten zien, hoe onveiliger ze doorgaans zijn (meer grafische onzin = meer soorten programmacode toestaan op je PC in het programma = minder veiligheid).

Microsoft heeft het nooit zo opgehad met security; altijd was 'functionaliteit' veel belangrijker. En google doet evil met je email. Ik zou dus geen van beiden nemen.

Hier staan zo'n 15 Nederlandse alternatieven:
http://www.fepg.net/weurope.html
Pop = email binnen halen (en normaal gesproken niet op de mailserver laten staan). Nadeel: als je harddisk crasht en je hebt geen backup, dan ben je je email kwijt. En je hebt je archief niet bij je als je ergens anders bent (tenzij je iets installeert waardoor je je PC op afstand kunt overnemen). Voordeel: er kan geen mailserver gehackt worden waar je email op staat (behalve dan je laatste emailtjes), en emailtjes die eenmaal binnen zijn, worden niet meer door veiligheidsinstanties zoals de NSA bijv. doorzocht (tenzij je malware van de NSA bijv. op je PC hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Microsoft checkt welke bestanden je op je sky drive zet. Daarom zou ik het zeker niet aanbevelen. Ook veel onhandiger en meer reclame. Ik gebruik trouwens beide, hotmail min of meer voor rommel, facebook meldingen en zo en gmail voor meldingen van goede vraag ;-). Het hele google pakket werkt erg naadloos en overzichtelijk vind ik.