Windows netwerk: Hoe kun je rechten zetten op mappen zodat gebruikers wel bestanden kunnen aanmaken/wijzigen, maar niet kunnen verwijderen?

Windows server2008 en XP clients (via Citrix)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt bij de geavanceerde machtigingen het recht op 'Verwijderen' uitvinken. Je kunt echter ook het vinkje achter 'Verwijderen' zetten onder 'Weigeren'. Hiermee wordt gebruikers het recht expliciet ontzegd.

Let wel op dat je dit voor de juiste gebruikers(groep) doet. Je zou de eerste niet zijn die zichzelf buitensluit door de rechten verkeerd te zetten. je kunt dit als gebruiker met administrator-rechten vaak weer in orde krijgen door eigenaar van de betreffende map te worden, waarna je de rechten weer mag aanpassen.