Ik heb nu Avast! Free AntiVirus geïnstalleerd! Moet ik nog ter aanvulling een goede firewall installeren of is de Firewall van Windows zelf voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je kunt goed uit de voeten met de FW van Windows. Is een goede FW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

firewall van Windows is goede firewall
meer is imho niet nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je financiën het toelaten, zou ik bijv. de firewall NetLimiter3 aanschaffen. Met dat programma kan je ook per programma een maximale bandbreedte toekennen.

Verder zou ik PSI installeren: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/download_psi/
Die houdt voor je bij welke software op je PC verouderd/onveilig is.

Daarnaast zou ik de tekst in dit bestand toevoegen aan je c:\windows\system32\drivers\etc\hosts bestand:
http://hostsfile.org/Downloads/hosts.txt
Die houdt veel internetverkeer tegen met onveilige servers.

Verder zijn er TALLOZE best-practices die je zou moeten doen om je Windows-machine een beetje veiliger te maken, zoals autorun volledig uitschakelen.