Kan een hacker automatisch opgeslagen wachtwoorden vinden?

Ik zag dat je in Firefox opgeslagen wachtwoorden zichtbaar kan maken, hoewel dat wordt afgeraden.
Maar als ik dat kan, kan iemand die, op afstand, inbreekt op mijn pc dat dan ook?
Of moet je daarvoor echt achter het toetsenbord zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een goede hacker kan absoluut wachtwoorden achterhalen. Dat kan hij ook als hij van buiten inbreekt op de computer.

Maar doorgaans zullen de computers in de Nederlandse huishoudens niet interessant genoeg zijn om in te breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ex was hacker. Hij kon alles op afstand in de war schoppen en daarmee de complete computer uitlezen. Wachtwoorden achterhalen is een koud kunstje. Het ergste is, via internet maar ook in de boekhandel, zijn hele eenvoudige boeken cq info te halen die je zo door het proces leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een hacker maakt het niet uit of je die wachtwoorden zichtbaar maakt of niet: ze zijn opgeslagen, dus als iemand in jouw computer inbreekt kan z/hij ze vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je PC gecompromitteerd is, kan de hacker op afstand ALLES wat jijzelf ook op die PC kan. In feite kan die hacker nog veel meer, want een hacker weet gemiddeld veel meer van een PC dan wat een slachtoffer van PC's weet... ;)