Kan een vriend van mij 3 dagen geschorst worden voor het vertellen van een wachtwoord aan een andere leerling?

Toegevoegd na 24 minuten:
Wachtwoord van de Administrator.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord is vreemd genoeg: ja.

Een school mag met opgaaf van redenen en een schriftelijk melding aan de ouders (bij leerlingen onder de 21 jaar) altijd schorsen.

Het hoeft zover ik kan vinden niet illegaal te zijn wat de leerling gedaan heeft noch beschreven te zijn in een schoolreglement. Je kan wel altijd bezwaar aantekenen.

Letterlijk:

Mag een school voor voortgezet onderwijs (vo) mijn kind schorsen?

Een school voor voortgezet onderwijs (vo) mag uw kind schorsen. Dit houdt in dat uw kind tijdelijk geen toegang heeft tot de school of tot bepaalde lessen. Er zijn wettelijke regels voor de duur van de schorsing en de manier waarop de school u en uw kind over de schorsing informeert.

In principe mag een school dus ook schorsen als ze vinden dat je teveel je neus snuit, aangezien er niks wordt gezegd over de ernst van de opgegeven redenen.

Artikel 13. Schorsing

1.Het bevoegd gezag kan met opgave van redenen een leerling voor een periode van ten hoogste één week schorsen.

2.Het besluit tot schorsing wordt schriftelijk aan de betrokkene en, indien deze nog niet de leeftijd van 21 jaar heeft bereikt, ook aan de ouders, voogden of verzorgers van de betrokkene bekendgemaakt.

3.Het bevoegd gezag stelt de inspectie van een schorsing voor een periode langer dan één dag schriftelijk en met opgave van redenen in kennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja daag, als we daar allemaal mee wegkomen waar is het einde ?
Ik vrees dat je vriend even als voorbeeld wordt gesteld
de beveiliging van iedereen loopt zo gevaar
zeker op school
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, ik zou de leerling waarvan het wachtwoord bekend is eens aanspreken. Hoe komt iemand aan dat wachtwoord als zij het niet zelf kenbaar gemaakt heeft?
Hij heeft niets illegaals gedaan maar de school kan hem hier inderdaat voor schorsen want het is wel tegen de regels van de school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kent de regels van die school?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag was gericht aan daphne91
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn regels die voor zich spreken. Er staat ook niet in de regels dat je een leraar niet slaan maar ik neem aan dat je snapt dat dat ook niet mag. als dit niet het geval is hoeft je niet eens meer naar school want dan ben je zowiezo een verloren zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is sowieso al een wet die dat verbiedt, dat hoeft een school nog niet eens te verbieden, dus dat was echt een heeeeeeel slecht vergelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vergelijking is misschien bagger maar het punt niet. Mij part scheld je de leraar uit. Dit staat niet in de wet en/of regels van school....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet jij nou of dat niet in de het schoolreglement staat? Lijkt me dat dergelijke dingen juist wel in een reglement staan. Leerlingen en leraren dienen ten alle tijden respectvol met elkaar om te gaan. Zo'n regel verwacht ik juist in bijna elk schoolreglement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wederom: hoofd en bijzaak scheiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoofdzaak is mag hij geschorst worden voor iets wat niet beschreven is. Jij stelt dat hij geschorst mag worden als dat tegen de regels van de school is. Nu blijkt dat de regels van de school net als de regels van de wet daar niks over zeggen. Is de schorsing nou nog steeds terecht in jouw ogen? Ik zou zeggen van niet, schorsing is een vrij zwaar middel daarnaast is het de vraag hoe de leerling aan een ww kan komen, blijkbaar gaat de school daar al niet netjes mee om.