Kan een vriend van mij 3 dagen geschorst worden voor het vertellen van een wachtwoord aan een andere leerling?

Toegevoegd na 24 minuten:
Wachtwoord van de Administrator.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het antwoord is vreemd genoeg: ja. Een school mag met opgaaf van redenen en een schriftelijk melding aan de ouders (bij leerlingen onder de 21 jaar) altijd schorsen. Het hoeft zover ik kan vinden niet illegaal te zijn wat de leerling gedaan heeft noch beschreven te zijn in een schoolreglement. Je kan wel altijd bezwaar aantekenen. Letterlijk: Mag een school voor voortgezet onderwijs (vo) mijn kind schorsen? Een school voor voortgezet onderwijs (vo) mag uw kind schorsen. Dit houdt in dat uw kind tijdelijk geen toegang heeft tot de school of tot bepaalde lessen. Er zijn wettelijke regels voor de duur van de schorsing en de manier waarop de school u en uw kind over de schorsing informeert. In principe mag een school dus ook schorsen als ze vinden dat je teveel je neus snuit, aangezien er niks wordt gezegd over de ernst van de opgegeven redenen. Artikel 13. Schorsing 1.Het bevoegd gezag kan met opgave van redenen een leerling voor een periode van ten hoogste één week schorsen. 2.Het besluit tot schorsing wordt schriftelijk aan de betrokkene en, indien deze nog niet de leeftijd van 21 jaar heeft bereikt, ook aan de ouders, voogden of verzorgers van de betrokkene bekendgemaakt. 3.Het bevoegd gezag stelt de inspectie van een schorsing voor een periode langer dan één dag schriftelijk en met opgave van redenen in kennis.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vo...

ja daag, als we daar allemaal mee wegkomen waar is het einde ? Ik vrees dat je vriend even als voorbeeld wordt gesteld de beveiliging van iedereen loopt zo gevaar zeker op school

Hij heeft niets illegaals gedaan maar de school kan hem hier inderdaat voor schorsen want het is wel tegen de regels van de school

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100