Hoe kom ik af van deze spam?

Mijn contactpersonen uit hotmail krijgen om de zoveel tijd een mailtje, gestuurd vanaf mijn emailadres. Ik stuur echter helemaal niks! Hoe kan ik dit stoppen, het is echt heel irritant en mijn vrienden worden steeds boos!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Even je password veranderen, is mij ook gebeurd en dat hielp gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt? Zo simpel? Geweldig! :-D
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat helpt *alleen* als iemand inlogt op jouw account en dan op de normale manier spams gaat versturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt daar had ik dan ook last van, hopen dus dat het voor slimshady ook zo is. Password veranderen is sowieso nooit een verkeerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft het idd geholpen.

Andere antwoorden (2)

Daar kom je niet vanaf.

Als ik wil, kan ik ook een mailtje sturen met als afzender slimshady@hotmail.com . Zonder jouw account te hacken - een afzenderadres is nu eenmaal heel eenvoudig te vervalsen.

Spammers maken daar gebruik van. Lang geleden gebruikten ze adressen als hdaffdogc@hotmail.com om hun mail te versturen - tot de spamfilters (en de mensen zelf) in de gaten kregen dat mail die van zulke gekke adressen afkomstig was, wel spam moest zijn.

Toen zijn ze overgestapt op het gebruiken van bestaande emailadressen. Want als jij een email krijgt van cryofiel@goeievraag.nl , ben jij veel eerder geneigd dat bericht te openen.

De spammers kennen jouw emailadres, en ze vervalsen de afzender van hun spammail, zodat het net lijkt of jij de afzender bent. Er is helemaal niets dat je daartegen kunt doen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je staat op de loonlijst? :-)
Voor mij het zelfde verhaal. na het veranderen van mijn password, geen problemen meer.