Is het Privacy schending als een school naar PROTECTED tweets kijkt van leerlingen?

Dit gebeurt namelijk. Ik heb de policy van Twitter eens doorgelezen maar er staat niks specifieks over protected tweets van protected accounts. Is het privacy schending? In principe heeft een schoolhoofd gelijke rechten met de leerling, en mogen zij hiertoe niet in staat zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet echt goed te noemen maar privacy schending is het niet zo lang diegene zich niet met illegale dingen gaat bezig houden om toegang te krijgen tot tweets. De persoon zelf zal zorg moeten dragen over zijn eigen tweets. Weet wat je tweet, zet je instellingen goed.

Ik vind eigelijk dat ze dat mogen controleren. Op onze school word alle: Games, sociale netwerken, forum ect. geblokt. Als dat Privacy Schending is denk ik niet. Want meestal weet je ten vore al dat ze het controleren. (En geven ze dat aan..)

Jij kan zelf controleren of zij jouw tweets kunnen lezen. Als je word gedwongen het verzoek te accepteren hoeft dat niet. Jouw prive leven heeft niks met school te maken, dus waarom zou dat moeten? Natuurlijk mag je wel gewoon accepteren als je niks beledigends tweet over leraren, etc..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100