Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het Privacy schending als een school naar PROTECTED tweets kijkt van leerlingen?

Dit gebeurt namelijk. Ik heb de policy van Twitter eens doorgelezen maar er staat niks specifieks over protected tweets van protected accounts. Is het privacy schending? In principe heeft een schoolhoofd gelijke rechten met de leerling, en mogen zij hiertoe niet in staat zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is niet echt goed te noemen maar privacy schending is het niet zo lang diegene zich niet met illegale dingen gaat bezig houden om toegang te krijgen tot tweets.
De persoon zelf zal zorg moeten dragen over zijn eigen tweets. Weet wat je tweet, zet je instellingen goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind eigelijk dat ze dat mogen controleren.
Op onze school word alle: Games, sociale netwerken, forum ect. geblokt.
Als dat Privacy Schending is denk ik niet. Want meestal weet je ten vore al dat ze het controleren. (En geven ze dat aan..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kan zelf controleren of zij jouw tweets kunnen lezen. Als je word gedwongen het verzoek te accepteren hoeft dat niet. Jouw prive leven heeft niks met school te maken, dus waarom zou dat moeten? Natuurlijk mag je wel gewoon accepteren als je niks beledigends tweet over leraren, etc..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding