Hoe verwijder ik het Buma Stemra virus?

Ik was net muziek aan het downloaden, toen er een beeld op mn laptop verscheen met dat ik 50 euro moet betalen. Dit is volgens het internet een virus en ik kan niks op m'n laptop doen. Mn computer is vergrendeld. Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat ik moet doen? Alvast heeel erg bedankt! Groetjes Nienke

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heeft de laptop een CD/DVD-speler? Zo ja: wellicht kun je een virus scanner op een CD/DVD branden en ermee booten, dan zit je dus niet in Windows/whatever. Ik weet even geen merken, maar ze zullen er vast zijn.

Wellicht kunnen dergelijke scanners ook booten vanaf een USB-stick. Kun je in je BIOS-scherm komen (reset, opstarten met [de] ingedrukt) ? Zo ja, daar kun je dan ergens de boot-volgorde bepalen, zorg dat een CD of USB dan vooraan staat.

Nog een optie - maar die is wat onhandig - is dat je je harddisk uit de laptop haalt en 'm aan een andere PC hangt - niet als opstartschijf, en je mag beslist geen programma's uitvoeren vanaf die schijf! Vanaf die andere PC zou je die schijf dan kunnen scannen/cleanen.

Toegevoegd na 59 seconden:
Kijk, je hebt nog keuze ook!
http://www.techmixer.com/free-bootable-antivirus-rescue-cds-download-list/

Toegevoegd na 2 minuten:
..en nog meer opties! http://www.security.nl/artikel/37307/Microsoft_lanceert_anti-virus_Boot_CD_en_USB.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5927

kijk hier en je kan het probleem zelfoplossen