Wachtwoord vergeten of kwijt.
Disclaimer: Het volgende artikel is bedoeld voor mensen die het wachtwoord van hun Windows Vista, Windows 7 of XP computer kwijt of vergeten zijn. Niet om ongevraagd toegang tot iemands computer systeem te verkrijgen.
Het kan nou eenmaal voorkomen dat u het wachtwoord vergeten bent van uw account en niet meer in de computer kan komen. Nu is het in Windows XP niet zo heel erg moeilijk om vergeten wachtwoorden te achterhalen. In Windows Vista en Windows 7 zou dit met alle veiligheden moeilijker moeten gaan zou je zeggen, maar niets is minder waar. Met de Ophcrack LiveCD is het een klein kunstje om uw vergeten wachtwoord te recoveren en weer toegang tot uw computer te krijgen. Het is even werk om de Live CD te maken maar de kans op succes is groot.
Recovery Software
Met een beetje moeite is er verschillende software op het Internet te vinden die het password van uw account terug kunnen halen of zelfs compleet kunnen verwijderen. Maar het probleem is dat veel van deze software nog niet compatible is met Windows Vista of Seven. We hebben er een aantal geprobeerd maar de gene die er op diverse onderwerpen met vlag en wimpel boven uitsteekt is de software van Ophcrack. Met deze password recovery tool is het wonderbaarlijk simpel om uw wachtwoord terug te krijgen. Of het nu gaat om een wachtwoord van een administrator account of om een wachtwoord van een normale gebruiker u een goede kans uw wachtwoord te achterhalen.
Downloaden en Image maken?
Het wachtwoord tooltje werkt via een zogenaamde Live CD. Om deze CD te maken zult u eerst een andere computer moeten vinden met Internet verbinding. Met deze computer zult u als eerste de software moeten gaan downloaden om het vervolgens te branden als image op een CD. Dit klinkt ingewikkeld maar het is goed te doen met onderstaande tutorial. Voor de eerste actie, het downloaden van de software moet u zijn op de site van Ophcrack. Kies hier vervolgens voor het:

http://ophcrack.sourceforge.net/