Mijn avg virus scanner geeft een verborgen stuurprogramma aan. Wat wil dit precies zeggen?

Na scannen krijg ik Verborgen stuurpogramma \device\mfeavfk01.sys
resultaat: geïnfecteerd

Wat wilt dit precies zeggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het goed is, is dit bestand een "restje" van een (eerdere?) McAfee installatie. De toevoeging 01 wil zeggen dat er al eerder eenzelfde bestand heeft bestaan (blijven hangen in Windows na de-installatie?).
Ook al heb je McAfee nooit echt geïnstalleerd kan het zijn dat je een "proefversie" hebt meegekregen bij installatie van bijvoorbeeld Adobe Flash of Adobe Reader (ze bieden dit vaak als extra download aan; als je vergeet een vinkje weg te halen zit je er opeens mee...:)).

Je bent trouwens niet de enige met deze vraag, kijk bijvoorbeeld op https://community.mcafee.com/thread/47214 of https://community.mcafee.com/thread/43988?tstart=0

Ik zou het bestand maar proberen te verwijderen met AVG, als dit niet lukt kun je kijken of McAfee een "cleaner" aanbiedt voor oude installatie bestanden.

Succes!