met welk virusprogramma verwijder je een trojan horse? en welk programma is het beste anti-virusprogramma?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gratis of betaald programma?

Antwoorden (7)

Geen enkel antivirusprogramma is perfect. Welke de beste is, hang af van de omstandigheden. Wat voor de één de beste is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Soms wordt een virus door het ene programma onderschept en niet door de andere, of andersom.

Zelf gebruik ik de gratis Microsoft Security Essentials. Voor zware ellende heeft HitmanPro me al eens goed geholpen.
bamibal
11 jaar geleden
Een Trojaans paard kun je het beste verwijderen door even op Google te kijken wat anderen voor je gedaan hebben.
Het beste (anti)virusprogramma weet niemand zeker, alle al dan niet gratis aanbieders claimen dat ze de beste zijn en elke test geeft weer een andere uitkomst. Zelf heb ik Norton Commander en dat bevalt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik zelf Microsoft Security Essentials dit programma heeft me al vaak geholpen ik raad AVG totaal af dat maakt heel je PC traag en je krijgt het er moeilijk af het beste antivirus programma wat ik heb gehad is Norton Internet Security Wat wel geld kost helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik het gratis programma AVG en heb nog geen problemen gehad.
Van trager werken heb ik nog niets ondervonden maar dat kan aan de PC liggen.
Ik heb er Norton afgehaald nadat ze € 60 van mijn rekening gehaald hadden zonder dat ik ervan wist, het heeft zeer veel moeite gekost om mijn eigen geld terug te krijgen, nooit meer Symantec/Norton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met zowel:

Avast Anti Virus Free:

http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-download

Als

MBAM Anit Malware:

http://www.malwarebytes.org/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschillende virusscanners verwijderen trojan horse. Voor de ene virusscanner is die bekend en voor de andere niet. (en andersom natuurlijk).

Ik heb zelf Microsoft Security Essentials en bevalt me goed. Hij is in ieder geval goed genoeg voor een thuis gebruiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn mening: de beste anti-virus ben je zelf! Slechts weinig virussen kunnen zichzelf installeren! Pas op met USB sticks en publieke hotspots! Let op wat je aanklikt en het grootste gevaar zit in downloadprogramma's en advertenties.

Als je toch echt zo graag een virusscanner wil:
Kaspersky doet het de laatste tijd erg goed
Avira is redelijk voor wat langzamere computers
AVG voor de wat snellere computers (stuk zwaarder)

Ontwijk (naar mijn mening) McAfee, NOD32 en producten van Symantec.

Betaald is in dit geval NIET beter dan gratis!!!
Nadeel is wel vaak de advertenties en de aanbiedingen die ze je maar al te graag aansmeren ;)

In geval van een trojan horse: als het echt ernstig is, pc opnieuw installeren ;) Anders even googlen wat andere mensen hebben gedaan met dit paard :)

SUCCES!!!