Mijn Avast virusscanner zegt dat firewall niet aanstaat terwijl dat wel zo is. Wat kan ht probleem zijn?

Kan het helpen als ik Avast eruit gooi en opnieuw installeer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

heb je misschien een combinatie van avast virus scanner en internet protection van avast ?
heb je de betaal versie of daar een trail versie van die is afgelopen ?
windows zou zelf de melding firewall niet ingeschakeld aangeven
maar als avast dat aangeeft dat verwijst dat naar avast zijn eigen firewall
dus zou dat op te lossen moeten zijn in de instellingen van avast zelf

als je inderdaad de avast firewall hebt
kijk dan even onder beveiliging van windows zelf
en vink eventueel aan ik heb een andere firewall die ik zelf controleer
die optie komt volgens mij ook alleen als er dus een andere firewall software is geinstalleerd
dus je zou als je alleen de standaard windows firewall wil gebruiken ook kunnen kijken of je de avast firewall apart kunt deinstalleren ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor de info. Ik heb hem eruit gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt weer als een tirelier.