Hoe kan ik testen of m'n virus-scanner werkt?

Ik heb nooit virusmeldingen. Hoe kan ik weten dat mn scanner eigenlijk wel werkt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Graag een _veilige_ manier om dat te testen ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders had je natuurlijk een virus er op kunnen zetten :P Volgens mij heb ik een tijdje terug van die tests gezien, ik zal even voor je snuffelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Buurman, wat ben je daar aan het strooien?
- Speciaal poeder om krokodillen af te schrikken.
- Maar er zitten hier toch helemaal geen krokodillen?
- Goed poeder hè!

Het beste antwoord

Een goede virusscanner duvelt deze bestanden na download dan ook direct in quarantaine.
Er is dus helemaal niets loos als je virusscanner reageert als je deze bestanden download om je virusscanner uit te testen. Sterker nog...., er is wat loos als je virusscanner niet reageert of de bestanden niet in quarantaine zet.

probeer hier maar eens:

http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=85837.0
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.eicar.org/download/eicar.com
Download die en open hem. Als het goed is blokkeert je virusscanner hem. Zo niet, dan werkt hij inderdaad niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij werkt.

Andere antwoorden (2)

Probeer gewoon een aantal agressieve virussen naar jezelf te mailen. Kijk of de virusscanner deze tegenhoudt. Tevens kunnen je een aantal vage websites benaderen en alles installeren wat je tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een eicar test.
eicar is een test mail met een nepvirus om de scanner te testen.
Google op eicar geeft volop hits maar helaas alleen engelstalig.