kan ik op mijn computer zien of hij nog beveiligd is ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.1K
SimonV
10 jaar geleden
Welk antivirusprogramma gebruik je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor operatie systeem gebruik je?

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan het besturingssysteem en de programma's die je hebt geinstalleerd. Windows 7 bijvoorbeeld geeft rechts onderin een melding met een vlaggetje als er iets ontbreekt aan de beveiliging. Bijvoorbeeld als je geen antivirus programma hebt geinstalleerd.
Afhankelijk van jouw besturingssysteem kan je in de instellingen/configuratiescherm wellicht informatie vinden over de status van de beveiliging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de meeste besturingssystemen van Windows kan je dit zien via Configuratiescherm > Beveiliging > Beveiligingscentrum > De beveiligingsstatus van deze computer controleren. Daar zie je bijvoorbeeld staan dat je Firewall en virusscanner is ingeschakeld.

Zorg voor een goede virusscanner, zoals bijvoorbeeld Avira Free Antivirus. Laat je virusscanner regelmatig updaten en zoeken naar virussen. Gebruik ook de Windows firewall op je pc. Als aanvulling kun je ook je PC controleren op Spyware en Malware met het programma Malwarebytes.