Wat gebeurt er als je je gegevens aan deze sites geeft?

Ik krijg de links altijd in spam berichten, zie mijn vraag ‘is dit spam en hoe kan ik dit blokkeren?’

Dit is de inhoud van de 2 mails:

Die waar de eerste link in zat:

Van: [e-mailadres van contactpersoon]
Aan: [mijn e-mailadres]
Onderwerp: FW: foto’s

hey [Mijn voornaam],
haha daarbij maak jij weer een idiote kop toch!
ik kan hier lang bij gieren [de site] Aan de reacties te zien vinden veel mensen hem stout!

groet
[Voornaam ‘afzender’]

Ik heb helemaal geen foto geplaatst!

2de bericht:

Van: [e-mailadres van contactpersoon, maar ander e-mailadres dan hierboven]
Aan: [mijn e-mailadres]
Onderwerp: heel ffkes lezen

Hey, Ik was gisteren ff vies hard geschrokke en kheb u ne bericht gestuurd met een vraag. Da heb ik speciaal via deze site gedaan zodat gij en ik da alleen kunnen zien. De site vindt ge hier: [de site] Kunt ge wel ffkes snel daarop antwoorden?

Bij de eerste link heb ik nep informatie ingevuld:

Ze vroegen je aan te melden (volgens mij om je te hacken)
Je naam
Gsm- en telefoonnummer
En adres.

Allemaal nepinformatie gegeven, maar dan krijg je een wit scherm.

Kun je virussen krijgen als je de site je gegevens geeft?
Of word je gehackt?
Wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Nooit op klikken die dingen

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk ben je al "te ver" gegaan door op de link te klikken die in de mail staat. Met een beetje pech ben jij nu vergelijkbare e-mails aan het sturen naar jou contacten.

Je moet mailtjes die je niet vertrouwd niet openen, en zeker niet op alle links erin klikken. Als ik jou was zou ik even een programma zoals Ad Aware of Hitman Pro installeren en laten draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt dus virussen krijgen door naar die site te gaan, al helemaal als je geen of een slechte beveiliging hebt. Gehacked zul je niet zomaar worden, maar je e-mail adres kan dus wel worden gebruikt om dergelijke e-mails rond te sturen, of zelfs worden verkocht aan adverteerders.