wat betekenen de woorden die ze gebruiken om je te verifiëren als een echte gebruiker bij het aanmaken van accounts?

Hoe komt men daarop, is dat willekeurig? Sommige woorden slaan echt nergens op. Bijvoorbeeld Skagspodin? Probeer maar eens een gmail account aan te maken. Soms is het ook nog niet te lezen ook niet....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel van die systemen hangen aan google books: Scans van woorden uit boeken worden gebruikt om de echtheid te testen en tegelijkertijd de scans om te zetten in leesbare tekst. Dit omdat een trace op oude boeken vaak slecht werkt. (En daarom ook zo goed is als gebruikerstest).

Door 2 woorden te geven, waarvan ze een eten, kunnen ze kijken of je echt bent. Het andere woord komt een stuk of 10 keer op een website, en dan weten ze ook met hoge waarschijnlijkheid wat daar staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staat het systeem uitgelegd: http://www.google.com/recaptcha/learnmore (moest even zoeken naar de site)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze woorden (captcha's) betekenen niets. Het zijn gegenereerde woorden of cijfercombinaties, zonder inhoudelijke betekenis. Het enige doel is om te controleren of je een echt mens bent en geen computer. Daarom zijn de codes ook met opzet moeilijk leesbaar gemaakt.
bamibal
12 jaar geleden
Doordat jij die code intoetst, weet de computer aan de andere kant dat jij geen machine of computer bent die de boel probeert te belazeren. Daarom krijg je vaak rare vormen van letters en letter-cijfercombinaties aangeboden die alleen door jou met de hand kunnen worden ingetypt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit systeem heet 'Captcha'.
Het is van het grootste belang dat hier niet bestaande woorden worden gebruikt. Grote groepen hackers proberen door software en zelfs 'human solvers' (er worden raadsels van gemaakt) een enorm aantal accounts aangemaakt op mailservers om vervolgens de wereld met spam te bestoken. Bestaande woorden kunnen makkelijker worden geraden m.b.v. woordenlijsten.
Lees er alles over op: