Ik krijg elke dag wel een email "waarschuwing" van een bank (meestal nep ING). Kan dit soort criminele activiteiten niet uitgeschakeld worden?

De teksten van de mails wordt in steeds beter Nederlands gesteld en de namen van andere banken wordt ook genoemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Toevallig werk ik bij de ING.. Wij kunnen deze e-mails helaas nog niet stoppen.. we proberen dit natuurlijk wel.. maar op het moment dat er een e-mail geblokkeerd is.. hebben de oplichters de volgende al weer klaar staan. Valse e-mails van de ing kun je doorsturen naar valse-email@ing.nl :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he een collega, welke afdeling werk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het phishing is snap ik zelf ook wel. Ik vind het vervelend dat ik die mailtjes elke keer krijg. Bovendien weet/denk ik dat er veel mensen toch intrappen.

Andere antwoorden (3)

Dit heet phishing. Misschien een spamfilter inzetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn phising mails om jouw gegevens te ontfutselen. Je kunt deze mails doorsturen naar valse-email@ing.nl Voor jezelf kun je deze mails verwijderen onder phishingmail of afzender blokkeren. Dan krijg je van deze afzender geen mails meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spammers gebruiken steeds andere afzenderadressen en -domeinen en dat maakt het heel moeilijk voor spamfilters, al heb ik vrij goede ervaringen met het adaptieve spamfilter van thunderbird.

Gewoon zelf je verstand gebruiken is de beste oplossing:

- NOOIT persoonlijke informatie sturen als reactie op vage emails, zelfs al is het verhaal nog zo geloofwaardig.

- GEEN ENKELE provider, bank of wat voor instantie ook zal je vragen om je gegevens (die ze al hebben) naar ze te emailen.

- Emails van banken, email providers enzovoorts die je niet verwacht: ongelezen weggooien. Als je toch twijfelt: altijd even bellen met je bank/provider (zeer zeker niet met het nummer in de email!).