Hoe kun je een ip-adres achterhalen?

Ik heb zitten mailen met iemand, wil graag haar ip-adres achterhalen (ivm oplichting via Marktplaats). Wil dit graag bij mij aangifte voegen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het IP adres staat in de email. Hoe je dat kunt zien hangt af van de emailsoftware die je gebruikt. Overigens hoeft dat IP-adres niet prive te zijn (Zie @Royodinho) of een generiek adres zijn, bijv. van een emailserver (indien webmail).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staat het precies in de e-mail dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een email bestaat uit een header en de inhoud. In de header staan de technische gegevens. Je ziet regels staan als: received: from xxxx (IP-adres)
xxx is de node (netwerk-knooppunt welke de email heeft verwerkt). Zoek het 1e IP-adres in deze reeks.
Nb Bij webmail zoek je naar andere opties, lees meer op: http://www.opgelichtopinternet.nl/IPadres-vinden/IP-Microsoft-Outlook.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dit ook mogelijk bij contact via Facebook?
Ik heb een Facebook profiel en ik heb contact gehad via Facebook Messenger. Ook ivm internet oplichting Bronnen:
- https://www.facebook.com/michelle.hut.737

Antwoorden (2)

Om het Ip adres van een via Hotmail ontvangen E-mail te achterhalen, klik met je rechtermuisknop op de ontvangen bericht > Berichtbron weergeven.

In de 2e regel vind je (sender IP is xx.xx.xx.xxx)

Dat is dan het ip adres van de afzender.

Dit is ook een leuke site om het ip adres van iemand te achterhalen.

http://www.mijn-ip.net/ip_adres_achterhalen.asp

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je naar op zoek moet in je e-mail-programma zijn de headers van die e-mail. Dat is het stukje techniek achter de e-mail die je normaal gesproken nooit te zien krijgt. Hoe je het op het scherm krijgt verschilt van programma tot programma.

In de headers staat onder andere het ip adres van de afzender. Maar het is de gewoonte de gehele e-mail plus headers bij een aangifte te doen, dan kan een onafhankelijke techneut er ook nog eens naar kijken.