Waarom bevatten de Computerproblemen in Windows 7 onjuiste meldingen?

De computerproblemen in Windows 7 (het witte vlaggetje onderaan) geeft een aantal fouten aan waaronder het missen van een virusscanner. Hoe is dat mogelijk, want ik heb gewoon Norton Internet Security geinstalleerd? Hij heeft het altijd gedaan, maar sinds ik Norton een tijdje geleden op de stille modus zette en hem daarna weer inschakelde blijft hij het probleem geven...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Geeft ie aan dat 2 dingen niet zijn geactiveerd?

Het beste antwoord

Toont het onderhoudscentrum een melding dat er geen virusscanner en/of firewall geïnstalleerd zou zijn terwijl dat wel degelijk het geval is? Dergelijke foutieve meldingen willen nog wel eens voorkomen nadat beveiligingssoftware is verwijderd en/of opnieuw geïnstalleerd. Gelukkig kan dit op eenvoudige wijze worden opgelost: start de beheermodule voor de Windows 7 services, klik met rechts op de service Windows Management Instrumentation en kies Stop om deze service tijdelijk te stoppen (ga akkoord met de waarschuwing dat tevens de afhankelijke services worden gestopt). Open vervolgens de Windows Verkenner en verwijder de map C:\Windows\System32\Wbem\Repository (inclusief bestanden en submappen). Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt de handmatig gestopte service automatisch weer opgestart, de map Repository weer aangemaakt en wordt het onderhoudscentrum geüpdatet zodat het programma geen foute meldingen meer toont.