Als je virusscanner aangeeft dat utorrent een onbetrouwbaar programma is, kun je dan een virus krijgen?

Ik download films enzo van u torrent, en m`n virusscanner zegt steeds dat er onbetrouwbare systemen toegang vragen naar m`n netwerk. Ik klik de hele tijd op eenmaal toestaan, en daarna lees ik op tpb dat ze geblokt waren, en iets over dat je je ip adres moest veranderen ofzo, ik kan niet zo goed engels en het stond er in het engels. Ik las ook ergens dat je via torrents downloaden een virus op je computer kan krijgen. Gebeurt dat snel? En hoe merk je of je een virus hebt op je computer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Je virusscanner zal zelf niet zo snel aangeven dat Utorrent zelf een virus is maar eerdere de torrents die je download. Dus hier moet je wel even oplettend mee zijn, dus als een torrent klaar is met downloaden, scan hem dan eerst even voordat je maar iets van die torrent opent. En dan kom je ervanzeld wel achter of er een virus inzit of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het antwoord is ja. Via downloads kan je makkelijk een virus binnenhalen. Sterker nog, sommige mensen vinden het leuk om een ander een virus te geven. Zeker met torrents downloads is het oppassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal loos alarm. Als je daadwerkelijk een virus binnengehaald hebt dan stelt het programma jou allang niet meer voor de keuze en word het virus automatisch verwijdert. Om een torrent te downloaden moeten er gewoon steeds verbindingen gemaakt worden en daar vraagt hij toestemming voor. Films, muziek en afbeeldingen kunnen trouwens helemaal geen virus bevatten (andere bestanden en de torrent wel dus selecteer als je echt veilig wilt zijn alleen de filmbestanden bijvoorbeeld .avi)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige virusscanners zien Utorrent idd als een bedreiging,maar maak je geen zorgen loos alarm.
Welke virusscanner gebruik je?
En alleen films downloaden die door de uploader gescand zijn op virussen dat staat er meestal bij vermeld.